Se caută un arbitru

Loading

România politică a alunecat pe o pantă care ne poate scoate din Uniunea Europeană, cel puțin la nivelul practicilor democratice. Țara noastră oferă de ceva timp un exemplu negativ de funcționare a instituțiilor, politicul amestecându-se grosolan și afectând viața românilor într-un mod dramatic. Fiind și an electoral, România a devenit ”spitalul de nebuni”,  majoritatea românilor sunt de acord că mergem în direcția greșită. Jocul politic, jocul democratic de la noi, este profund viciat după ce arbitrul a devenit căpitanul de echipă ai uneia dintre combatante calificată la masa verde pentru întrecerea respectivă.  Nici o instituție din România, cu atât mai puțin un om politic fie el ales sau numit, nu are în prezent  autoritatea de a fi arbitru pe care îl dorea Constituția României încă din 1991.

Afectată de criza sanitară, economică și politică, cu instituții ale statului depășite pe toate planurile, România este sfâșiată din nou de războiul electoral. Dacă ar fi să ne luăm după declarațiile Președintelui și ale unor lideri PNL și USR, nici nu ar trebui să mai ținem alegeri parlamentare pentru că ele vor fi câștigate de aceste forțe politice care sunt BUNE și PESEDEUL care e RĂU le va pierde. Dacă cele două tabere politice pot să își arunce orice acuzație-doar e campanie electorală declarată sau nu-Președintele e în ”ofsaid” iar spectatorii, adică noi toți ce viețuim pe aceste meleaguri, ar trebui să vedem acest lucru. În nici un joc sportiv de pe această planetă arbitru nu poate să fie și jucător și câștigător. Nici în politică lucrurile nu stau diferit, doar în Rusia, Belarus, Turcia s-ar putea ceva de genul ăsta dar nu într-o țară membră a Uniunii Europene. Ca reprezentant al țării în forurile europene, președintele Klaus Iohannis nu poate fi partizan indiferent de cum este privită România la Bruxelles.

Președintele Klaus Iohannis și-a asumat, forțat și de faptul că PNL a pierdut clar ultimele alegeri parlamentare, să fie liderul opoziției la PSD deși puterea în statul român îi revine inclusiv prin Guvern. Legitimitatea prezidențială de după câștigarea alegerilor din 2019  a oferit un asemenea suport dar el nu este pe termen lung, guvernarea haotică poate balansa oricând acel sprijin. În momentul când președintele unei țări, care doar în Rusia este și șeful nedeclarat al Guvernului, își asumă atacuri de tip electoral, lucrurile se pot schimba. Peste un milion de români întorși în România au dat deja piept cu realitățile de pe la noi și s-ar putea ca ele să fie diferite ca cele de acum un an când au votat Dreapta ca unici deținători ai adevărului.  Riscul pe care îl are acum România reală este să nu fie de acord cu planurile prezidențiale și, culmea, să voteze în consecință. Calculele Dreptei, impunerea unui guvern  cu ajutorul Președintelui, poate fi câștigător pe termen scurt, în următorii ani o să avem nevoie atât de alegeri parlamentare cât și prezidențiale înainte de termen.

Lucrurile trebuie să se schimbe în România, Președintele nu poate să dea ordine Parlamentului, Guvernului, Parchetului, CCR și altor instituții!