Nepăsare şi nesimţire la CEZ Oltenia

Cornel ŞomâcuDe foarte multe luni, locuitorii comunei Băleşti sunt terorizaţi de angajaţii CEZ care le opresc alimentarea cu energie electrică pentru presupuse lucrări de infrastructură, e adevărat că deficitară în această zonă. Doar că cetăţenii pot vedea de fiecare dată că practic nu se întâmplă nimic, angajaţii operatorului de energie electrică tăind frunze la câini în tradiţionalul stil românesc. Ce companie cu capital străin, ce servicii la nivel european, vremea trece şi leafa merge, că aşa este încă pe la noi. Unde mai punem că respectivii salariaţi în loc să aibă o relaţie normală cu cetăţenii, să le explice de ce trebuie să rămână aceştia fără curent pentru nimic, au o atitudine sfidătoare, jignitoare pe alocuri că, nu-i aşa, angajatul e un Dorel dar cu salariul mare şi dacă se supără ne taie alimentarea.
Cam aşa s-a întâmplat şi la începutul acestei săptămâni când locuitorii comunei Băleşti s-au trezit fără curent deşi comunicatul oficial al CEZ, apărut în presa locală, nu pomenea nimic de acest lucru. Foarte mulţi băleşteni au încercat să contacteze filiala CEZ, mai ales că lucrătorii acestei întreprinderi nu au apărut în zonă, dar a fost imposibil. Toate telefoanele de contact erau mereu ocupate sau la ele nimeni nu îndrăznea să răspundă. De la celebrul 929 au putut afla că nu e avarie, că nu sunt prevăzute lucrări la Băleşti pentru această săptămână, dar au rămas tot fără energie electrică. Interesant este că nimeni habar nu avea că un Dorel luase curentul aiurea şi la Băleşti. Şi când au aflat tot degeaba, băleştenii au rămas tot fără curent pentru că la CEZ nesimţirea dă pe dinafară.
Aceeaşi întreprindere, aflată în proprietatea statului ceh, a dat publicităţii un comunicat cu referire la o avarie la Rovinari de Ziua Muncii. Se spunea acolo că s-a intervenit prompt, într-o oră situaţia fiind restabilită. Doar că nu a fost o oră, au fost două, nu a fost o avarie în adevăratul sens al cuvântului, ci o pană de curent cu scop clar de a perturba acţiunea disponibilizaţilor de la Rovinari, lucru întâmplat şi altădată. Chiar dacă nu avem dovezi în acest sens, se ştia de la bun început durata intervenţiei şi toate cele. Cum angajaţii CEZ nu impresionează prin calitatea serviciilor prestate şi nici competenţa nu pare să îi dea afară din casă, bănuiala noastră ar putea avea temei. Oricum, la o companie care se respectă se găsea o soluţie de rezervă dar…în Cehia.
Întorcându-ne la locuitorii din satele Gorjului, trebuie spus că situaţia de la Băleşti nu este singulară. Şi la Bâlteni şi Drăguţeşti oamenii sunt nemulţumiţi, mai ales că facturile le plătesc din greu. Mai nou, zona de nord a municipiului înregistrează probleme de tensiune dar Doreii de la CEZ vor afla prea târziu ca să intervină în mod util. CEZ Oltenia, chiar dacă are şi specialişti de prim-rang, a devenit în ultima perioadă simbolul neprofesionalismului, suficienţei şi a serviciilor extrem de proaste. Să fie nevoie de cehi ca să fie lucrurile în regulă?