Notații despre Simpozionul Judeţean „Învăţământul, o şansă egală pentru toţi copiii”

Loading

Vineri , 27 septembrie 2019 la Colegiul Tehnic General Gheorghe Magheru Târgu Jiu în incinta amfiteatrului și în prezenţa unui număr mare de tineri şi cadre didactice ale instituţiilor partenere, a avut loc manifestarea Simpozionului Judeţean „Învăţământul, o şansă egală pentru toţi copiii”, din cadrul proiectului “Adaptare şi transformare pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale”, implementat de către ASOCIAŢIA PENTRU DEZVOLTARE ŞI EDUCAŢIE „COLORFUL MINDS”, cu sprijinul OMV PETROM. Prin derularea acestui proiect se doreşte elaborarea unei strategii eficiente de promovare a necesității integrării elevilor cu CES, astfel încât să se participe la schimbarea mentalității referitoare la aceştia în şcoli.

Simpozionul s-a realizat în parteneriat cu Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Gorj, Colegiul Tehnic “General Gheorghe Magheru” Tg-Jiu şi Casa Corpului Didactic Gorj alături de invitații speciali: Mrejeru Marcela – Inspector Şcolar General – Inspectoratul Şcolar Judeţean Gorj; Tulpan Claudia-Ofelia – Director – Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Gorj; Neguţi Ramona – Inspector de Specialitate Învăţământ Special; Vîlceanu Valeria – Director – Casa Corpului Didactic Gorj; Baiu Nicu – Director Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Tg-Jiu; Iuliana Dimulescu – psiholog, logoped – Cabinet Individual de Psihologie Tg-Jiu; Chivulescu Flavius Nicolae – preot Catedrala „Sfinţii Voievozi” Tg-Jiu.

Evenimentul a constituit un bun prilej pentru specialiştii din diferite sectoare de activitate în acest domeniu să abordeze probleme de importanţă majoră pentru integrarea copiilor cu cerinţe educaţionale speciale.

Prima secţiune a simpozionului a constat într-o sesiune de comunicări ştiinţifice adecvate temei acestuia, prilej cu care s-au realizat schimburi de idei şi s-au dobândit informaţii de specialitate de actualitate. În a doua secţiune a simpozionului, cea de diseminare de programe şi proiecte educaţionale, exemple de bune practici, s-au împărtăşit experienţe din activitatea specialiştilor cu preocupări în domeniu.

Acțiunea s-a finalizat cu însușirea faptului că modul în care ne comportăm cu persoanele cu CES ne definește ca societate, că fiecare copil trebuie tratat ca parte din societate indiferent de dificultățile pe care le are în învățare și că incluziunea lor, integrarea socială și educarea acestora necesită solidaritate între instituții și oameni, compasiune, respectul acordat necondiționat persoanei și nediscriminare.

Profesor consilier scolar, Bobic Loredana