Probabil că fiecare nouă experiență adusă de contactul cu o altă țară, o altă civilizație și cultură, ne marchează inevitabil. Uneori impresiile sunt extrem de puternice, mai ales in cazul în care istoria locurilor în care ajungi îți revine din paginile cărților de istorie ale adolescentei și ești fericit și recunoscător că ai ajuns sa le vezi toate astea” pe viu”. E uimitor să poți fie și numai să te plimbi, în locuri în care majoritatea celor din jurul tău ajung într-o viață să le cunoască doar din paginile cărților, ale ziarelor sau de pe ecran.
Experiența mea britanică a avut loc in luna aprilie 2012 în cadrul unei mobilități individuale Grundtvig desfășurată la LEEDS LANGUAGE COLLEGE LTD și finanțată de Comisia Europeană în cadrul Programului Long Life Learning.
Cursul, „Internationalisation, Cultural Immersion And Global Communication For Educators”, a vizat profesionişti angajaţi în domeniul educaţiei. El a oferit prilejul dobândirii perfecționării lingvistice, lărgirii orizontului cultural şi de comunicare al educatorilor. A fost o experienţă de învăţare internațională pentru a îmbunătăţi abilitățile lor culturale, de comunicare, empatie, etc. Cursul a fost destinat spargerii barierelor sau prejudecăţilor care rezultă din lipsa de comunicare sau de înțelegere într-un mediu intercultural. Cursanții din cadrul programului Grundtvig au participat alături de ceilalți studenți ai colegiului la câte doua sesiuni zilnice de formare. Sesiunile de curs s-au concentrat pe activarea competenţelor de comunicare şi pe ajutorul oferit participanţilor la curs pentru a dezvolta şi activa sensibilitatea lor culturală, pentru a-i conștientiza in acest sens sau a le spori cunoștințele. Participanţii la curs au fost implicaţi în studiu, discuţii şi lucru pe proiect cu studenţii adulţi dintr-o varietate de medii religioase, lingvistice, culturale, sociale, etnice şi naţionale. Cea de treia sesiune a cursului, dedicată exclusiv participanților la cursul Grundtvig, s-a derulat sub denumirea “Cultural Immersion Project and Networking” și a avut șase sesiuni (câte una zilnic) constând în excursii:Turul centrului orașului si al pieței Leeds, sondaje publice / documentare, Galeriile de artă ale orașului Leed., Centrul Comunitar Woodhouse, Muzeul Leeds, Muzeul Regal al Armurilor Leeds, Archway Resource Centre Leeds.
În cadrul acestor sesiuni, participanții la cursul Grundtvig au avut contact direct cu cultura și societatea locală, într-un context semnificativ.
Prof. Anca Peptan, Colegiul Tehnic Nr. 2 Târgu-Jiu