Titularizare 2011: Rezultate modeste pentru viitoarele cadre didactice din Gorj

Loading

Săptămâna trecută s-a desfăşurat ultima ediţie a examenului naţional de titularizare în învăţământ, competiţie caracterizată printr-o ofertă foarte redusă de locuri şi foarte mulţi candidaţi absenţi.  Cu toate că mulţi candidaţi gorjeni au plecat din sală, cei rămaşi au obţinut şi note de 1,50, 1,70….

Profesorii români oferă anual meditaţii de peste 300 de milioane de euro
Profesorii români oferă anual meditaţii de peste 300 de milioane de euro

În judeţul Gorj au fost scoase la concurs 39 posturi pentru titularizare, număr care a atras  663 de profesori înscrişi, 497 prezenţi şi 159 de candidaţi au preferat să nu mai susţină anul acesta examenul, retrăgându-se. Rezultatele au fost unele în limita normalului, Gorjul nu s-a înregistrat cu note de 1.00 sau de 10.00. Pe discipline, au existat multe note titularizabile dar fără posturi dar şi varianta inversă este valabilă. La Limba şi literatura română cea mai mare notă este de 8.80 dar netitularizabilă. La Matematică, cu un post titularizabil, cea mai mare medie este 7.35. Istoria a avut pe primul loc o medie de 8.40 dar nici un post titularizabil. La învăţământul primar media de 9,30 a adus titularizarea. Faţă de alţi ani, exemplu în anul 2009 cu toate mediile sub 5.00, Informatica a avut acum pe primul loc o medie de 9.00.

Elevi mai puţini, posturi mai puţine
Potrivit MECTS,  în ultimii zece ani, demografic vorbind, avem o scădere de aproximativ 600.000 de elevi. Vorbim de o scădere din jurul unui număr de 3.900.000 de elevi. Am ajuns la o cifră de 3.300.000 de elevi. În 2008, sistemul scotea la concurs aproximativ 79.700 de posturi, în 2009 scotea la concurs 74.000 de posturi, în 2010 vedem prima scădere simţitoare şi anume aproximativ 54.900 posturi, ca în acest an să scoatem la concurs cele 47.202 posturi la nivel de ţară.
Oana Badea, secretar de stat MECTS, declara: „Procentual vorbind, ponderea posturilor titularizabile a fost constantă în 2008-2009 – vorbim de 18% posturi titularizabile, în 2010 – 10% au fost titularizabile. În 2011 vorbim de 9% posturi titularizabile. Dacă trecem în zona rezultatelor, o primă analiză aş vrea să o facem de maniera următoare: am făcut distincţie între ponderea absolvenţilor din anul respectiv, pentru fiecare an de analiză şi cât anume în rezultat a însemnat de fapt rezultatul acestora. Pentru anul 2009, ponderea absolvenţilor anului 2009 a fost 13%, 87% din rezultate reprezentând rezultatele oamenilor din sistem. Pentru anul 2010, ponderea absolvenţilor anului 2010 a fost 11%, rezultatul fiind 89% al celor din sistem, iar în acest an, 2011, ponderea rezultatelor absolvenţilor este de 13%. Iată, am revenit la procentajul din 2009. 13% absolvenţii din acest an, 87% ceilalţi. Calitativ, procentul care ne interesează în mod special în acest moment, avem împărţite pe trei categorii rezultatele şi vorbim de note sub 5, note între 5 şi 7 care înseamnă posibilitatea obţinerii unui post ca suplinitor în sistem şi note peste 7  care dau dreptul celui care a obţinut nota să opteze pentru titularizare pe post din lista oferită. Şi avem următoarele procente: note sub 5, 32% din candidaţi, note între 5 şi 7, 38% dintre candidaţi, şi note între 7 şi 10, 30% din candidaţi. Anul acesta am avut 52 de note de 1. Jumătate dintre acestea au fost obţinute la disciplina educaţie fizică şi sport. Note de 10 obţinute în acest an sunt 26. Acest 26 este în proces de scădere, destul de simţitor şi vă spun: în 2008 au fost 80 de note de 10 obţinute, în 2009, 92 de note de 10, în 2010, 46 de note de 10 şi iată anul acesta 26 de note de 10.”

One Comment on “Titularizare 2011: Rezultate modeste pentru viitoarele cadre didactice din Gorj”

Comments are closed.