Hotărât lucru, ministrul Educației Naționale, Ecaterina Andronescu, vrea să corecteze momentul 2009 când a decis desființarea școlilor profesionale. Doar că din dorința autorităților de a raporta cât mai multe clase de școală profesională, acestea au crescut la un număr uriaș dar agenții economici se feresc să facă investiții în resursele umane.
Ecaterina Andronescu a declarat recent că şi-a propus ca toate şcolile profesionale din ţară să devină de tip dual, pentru că avantajele sunt mai mari, fiind implicaţi angajatorii, care asigură nu doar locuri de practică pentru copii, dar şi locuri de muncă la finalizarea studiilor.
“Şcoala profesională în România e de două tipuri: şcoala profesională clasică şi şcoala profesională duală. Mi-am propus ca toată şcoala profesională să fie de tip dual. Care e diferenţa dintre cele două tipuri? În şcoala profesională duală intervine angajatorul, intervine şi cu susţinere, intervine cu locuri de practică şi, mai ales, intervine cu susţinerea locurilor de muncă, adică prin oferta aceasta de locuri de muncă, angajatorul dă multă încredere şcolii profesionale şi părinţilor elevilor din aceste şcoli, că la finalizarea şcolii au unde să lucreze”, a precizat ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu.
Aceasta a declarat că, în mandatele sale anterioare, a încercat să restructureze şi să adapteze şcoala profesională la cerinţele pieţei muncii. “Nu am desfiinţat niciodată o şcoală profesională. O şcoală profesională se desfiinţează prin lege (…) Ceea ce am încercat eu să fac şi în primul mandat 2001-2003, şi în 2009, a fost să restructurez şi să adaptez şcoala profesională la cerinţa de pe piaţa muncii. În 2003, reuşisem să parcurg toate judeţele şi să adaptez aceste şcoli profesionale, când m-am întors în 2009, era exact situaţia de dinainte de 2003”, a spus ministrul Educaţiei.
Gorjul ar trebui să aibă în anul școlar 2019-2020 circa 40 de clase de școală profesională, învățământul dual fiind doar un deziderat.