Proiecte pentru performanţă în învăţământul gorjean

Loading

În această perioadă, Inspectoratul Şcolar Judeţean Gorj a lansat patru proiecte cu finanţare europeană destinate obţinerii de rezultate cât mai bune în învăţământul gorjean. Toate cele patru sunt derulate în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Hunedoara şi Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi-Învăţământ Preuniversitar. Mii de elevi din Gorj şi Hunedoara vor beneficia de rezultatele acestor proiecte derulate până în toamna anului 2015. La festivitatea de lansare au participat doi miniştri, cel al Fondurilor Europene-Eugen Teodorovici şi cel al Cercetării-Mihnea Costoiu, dar şi oficialităţi judeţene ca preşedintele Consiliului Judeţean Gorj-Ion Călinoiu, primarul Târgu-Jiului-Florin Cârciumaru, prefectul şi subprefectul de Gorj, Alin Văcaru şi Virgil Drăguşin.

Gorjeanului Mihnea Costoiu i se datorează în mare măsură obţinerea celor patru proiecte pentru Gorj
Gorjeanului Mihnea Costoiu i se datorează în mare măsură obţinerea celor patru proiecte pentru Gorj

Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, a participat alături de ministrul delegat pentru Învăţământ Superior, Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică, Mihnea Costoiu, la lansarea a patru proiecte POSDRU la Colegiul Economic „Virgil Madgearu” din Târgu Jiu. Cei doi oficiali guvernamentali au încurajat profesorii prezenţi să lupte pentru proiectele pe care le au şi să solicite ajutorul actualului guvern care este dispus să colaboreze şi să sprijine orice idée menită să ducă România pe drumul eficienţei, al transparenţei şi al unui trai mai bun pentru fiecare cetăţean.

Finanţare pentru performanţă

Profesorul Ion Işfan, inspector şcolar al judeţului Gorj, declara cu acest prilej: “Cele patru proiecte au ca obiectiv să pregătească tinerii în vederea obţinerii unor rezultate foarte bune la Evaluările Naţionale, copii din clasa a VII-a şi a VIII-a şi respectiv la Bacalaureat copii din clasa XI-a şi a XII-a, care vor fi pregătiţi de către profesori pentru perioada următoare, adică în următorul an şi jumătate. Trebuie să reţinem faptul că profesorii vor putea fi plătiţi pentru activitatea pe care o desfăşoară, sunt câteva mii de cadre didactice care vor putea să intre în aceste programe, iar copiii care vor veni la şcoală vor avea şansa să aibă o masă caldă pe parcursul pregătirilor tocmai pentru a atrage pe copiii, pe familiile care sunt mai puţin apropiate de şcoală tocmai pentru a întări legătura dintre şcoală şi familie”.

Pentru evaluări naţionale de succes

Inspectoratul Şcolar Judeţean Gorj în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Hunedoara şi Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi-Învăţământ Preuniversitar au lansat vineri, 16 mai 2014, un proiect cu finanţare europeană pentru pregătirea suplimentară a elevilor pentru promovarea cu succes a Evaluării Naţionale. Anul şcolar viitor 4100 de elevi de clasa a VIII-a din judeţele Gorj şi Hunedoara vor beneficia de pregătire suplimentară iar profesorii lor vor fi recompensaţi pentru asta.
Profesorul Marian Staicu, managerul de proiect a declarat pentru săptămânalul „Vertical”: „ Ne dorim să corectăm lucrurile mai puţin bune din învăţământul gorjean, mai exact ca cei care vor susţine Evaluarea Naţională la sfârşitul anului şcolar 2014-2015 să fie mult mai bine pregătiţi şi rezultate să fie mult mai bune. În acest proiect vor fi implicaţi un număr de 4100 de copii din care 2600 din judeţul Gorj, 1500 din judeţul Hunedoara şi pentru a-l implementa cu succes ne bazăm foarte mult pe autorităţile locale şi pe directorii şcolilor. Practic am încheiat parteneriate cu comunităţile locale, cu directorii de şcoli şi cu primarii.
În primă fază se vor aplica chestionare tuturor elevilor, dascălilor dar şi părinţilor. Ca şi activităţi pe care le vom desfăşura în proiect vom începe prin aplicarea de chestionare la factorii implicaţi în mod direct adică copiii, profesorii şi părinţii. Vom face mese rotunde, workshopuri cu persoane implicate în sistemul de educaţie. Vom trage concluziile care reies din aceste chestionare, vom face o analiză de nevoi specifică fiecărei şcoli în parte, ajungând până la fiecare copil în parte pentru că avem în proiect şi consilieri şcolari care vor face câte un profil pentru fiecare elev în parte astfel încât noi să fim capabili să realizăm un curriculum centrat pe elev şi pentru nevoile lui”.