Profesori gorjeni preocupați de dezvoltarea competențelor lor profesionale

Loading

            Un număr de patru cadre didactice din învățământul preșcolar, gimnazial și liceal de la Liceul Tehnologic “Constantin Brâncuși” Peștișani au participat in perioada 20-24 iunie 2022 la o mobilitate în Spania,  finanțată prin programul Erasmus+, Acțiunea Cheia 1 Educație Școlară,  în cadrul proiectului Erasmus+ 2021-1-RO01-KA121-SCH-000005478 parte a   Acreditării Erasmus în domeniul Educației Școlare  valabilitate 01.03.2021-31.12.2027,  obținută în 2021   și are ca scopul dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice pentru  cresterii calitatii actului educational din scoala prin folosire de metode inovative, în context european, Mobilitatea a constat în participarea la   programul de formare „Integrating ITC into Classroom” organizat de  „Euromentor Education and Training” în Barcelona , Spania.

               Cursul, bine organizat , cu un program bun,  interactiv, antrenant și extrem de plăcut la care au participat și profesori din Italia, Germania, Grecia, Ungaria, a răspuns nevoilor școlii noastre  de  schimbarea proiectarii demersului didactic prin  integrarea noilor  tehnologii,  a oferit o mulțime de informații și cunoștințe utile despre modul de utilizare a instrumentelor TIC și a noilor tehnologii în procesul de învățare, predare și evaluare. Metodele pedagogice utilizate au fost formarea experiențială, învățarea prin practică și schimburile de bune practici, încadrarea conceptuală și teoretică, partajarea și dezvoltarea competențelor de producție multimedia,. În timpul cursului, toți participanții și-au împărtășit activitatea de predare și au învățat unii de la alții . Participanții la mobilitate și-au dezvoltat și  competența interculturală vizitând orasul , în special monumentele culturale  ( Montjuic Castel , Magic Fountain, Parc de la Cetate, Park Quell, Catedrala Sagrada Familia, Casa Botello, Casa Mila, Las Ramblas, Muzeul Picasso, Port Vell, Arc de Triomf, Boqueria Market ) .O altă componentă a mobilității a fost  îmbunătățirea competențelor lingvistice de  limba engleză și  dezvoltarea cooperării  cu profesori din școli europene

               Astfel profesorii din școala menționată vor fi capabili să experimenteze și să dezvolte noi practici de învățare și  lecțiile vor deveni mai atractive și mai  eficiente prin aplicarea mijloacelor TIC.

               Rezultatele mobilitatilor se vor vedea in reducerea riscului de  abandon scolar priin imbunatatirii rezultatelor scolare ale elevilor,  profesori cu competente digitale sporite care iși bazează  proiectarea didactică pe integrarea  noile tehnologii și cresterea interesului pentru cursuri si parteneriate europene.