Pașaport nonformal pentru elevii din mediul rural

Loading

       În perioada 19.02.2024- 23.02.2024, elevii de  la  cinci unități școlare, din județul Gorj, au desfășurat activități la Școala Gimnazială Imam Hatip, din  Istanbul,Turcia, în cadrul proiectului de acreditare I.S.J.Gorj cu numărul de referință  2023-1-RO01-KA121-SCH-000115139,  sub coordonarea doamnei inspector școlar Angelica Necșulea. 

  S- a încheiat o săptămână bogată în emoții, aflată sub semnul cunoaşterii cultural-istorică, de sine, interpersonală, spațială, lingvistică, religioasă ludică, având în centrul preocupărilor, elevul.

      După primirea oficială, a avut loc vizitarea școlii gazdă, prezentări ale sistemului de învățământ din cele două țări, asemănările și diferențele dintre cele două sisteme educaționale, schimburi de impresii între profesorii români și turci.

 Elevii  romani  au participat la lecții în limba engleză,  la jocuri  competiționale, au învățat  dansuri specifice celor două culturi.

    De asemenea, s-a vizat îmbunătățirea abilităților de interacționare cu elevi din școala parteneră, toți elevii din proiect dovedind capacitatea de adaptare la diversitatea socială, etnică, lingvistică și culturală.

     Această mobilitate a oferit tuturor oportunități inedite de învățare, de schimb de idei și transfer de practici creative, în cadrul  atelierului de creație, unde au confecţionat „Brăţara prieteniei”.

   Elevii și-au manifestat în mod deosebit dorința de implicare, de socializare, și-au făcut prieteni, au făcut schimb de mici surprize.

    Pe lângă activitățile desfășurate  în cadrul mobilității, elevii din cele cinci școli participante, coordonați de doamnele prof.Necșulea Angelica și Raț Jana Daniela, au desfășurat o activitate inedită, plină de istorie, exact pe locul Hipodromului Antic, la umbra a două edificii monumentale, Catedrala Sfânta Sofia  şi Moscheea Albastră.

      Doamna profesor Raț  Jana Daniela a sustinut o „lecție” interactivă, într-un cadru nonformal, dar care a mustit de istorie, cu rădacini profunde în două civilizații: bizantina și otomană. Elevii au aflat simbolistica locului, au descoperit istoria din spatele unor monumente milenare.

            Astfel, s-a încheiat o săptămână bogată în emoții, aflată sub semnul cunoaşterii culturale, istorice, de sine, interpersonale, spațiale, lingvistice, religioase, având în centrul preocupărilor zilnice, elevul.  Experiența acestor zile pline se poate sintetiza în următoarea afirmație: „educația este pașaportul nostru pentru viitor, pentru că ziua de mâine este a celor care se pregătesc pentru ea!”

      A fost  un proiect care le-a testat abilitățile, le-a impus reguli, limite, exigențe de atins, a coagulat o echipă şi a generat sentimente, emoții, prietenie, comunicare şi obiective atinse, o experiență multiculturală deosebită, memorabilă și plină de învățăminte!

                                                                                                                              Echipa de proiect .