”Generația de sacrificiu” va da Evaluare Națională modificată în anul 2020-2021

Loading

Elevii care în anul școlar 2018-2019 vor fi în clasa a VI-a, cei care nu au avut până acum niciodată manuale la începutul anului școlar, Circa 3500 de elevi vor susţine probele Evaluării Naţionale în Gorj

 vor susține noul tip de Evaluare Națională cu probe scrise la Limba și literatura română, Matematică și Științe, Prima limbă străină, Informatică(probă practică) și o probă orală de evaluare a competențelor civice și sociale, ultimele două urmând să se dea în timpul anului școlar.

Deși în spațiul public au apărut mai multe modificări care se referă la desfășurarea Evaluării Naționale pentru elevii de clasa a VIII-a, MEN a răspuns zilele trecute solicitărilor din partea presei. MEN a comunicat  că elevii care acum au terminat clasa a V-a vor susține la sfârșitul gimnaziului Evaluarea Națională și la o limbă străină, la informatică, la competențe civice și sociale și la științe, așa cum prevede legea din 2011. Reamintim că în art. 74, alin. 5, a LEN 2011, se specifică:
„(5) La finalul clasei a VIII-a, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației Naționale, se realizează o evaluare națională obligatorie a tuturor absolvenților. Rezultatele evaluării se exprimă printr-un punctaj, similar testelor internaționale. Evaluarea se realizează prin următoarele probe:
a) o probă scrisă la limba și literatura română;
b) o probă scrisă la limba maternă;
c) o probă scrisă transdisciplinară la matematică și științe;
d) o probă scrisă la o limbă de circulație internațională;
e) o probă practică de utilizare a calculatorului, susținută în timpul anului;
f) o probă orală transdisciplinară de evaluare a competențelor civice și sociale, susținută în timpul anului.”
Marea necunoscută este noua Lege a Educației Naționale care ar trebui să fie gata la finele anului acesta și care ar putea modifica cele anunțate. Să nu uităm că elevii care vor începe clasa a VI-a în toamnă au devenit un fel de ”generație de sacrificiu” prin lipsa manualelor în fiecare an școlar și contactul cu programe noi, modificări pentru care nu au fost pregătite nici cadrele didactice.