Furtul de identitate poate fi, de asemenea, combătut prin intermediul aplicațiilor pentru mobile. Aceasta este una dintre activitățile din cadrul proiectului Sypcit, co-finanțat de Comisia Europeană, DG Afaceri Interne, unde Adiconsum este coordonator pentru Italia, în colaborare cu Asociația InfoCons – Asociație Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România, Universitatea din Tor Vergata – Departamentul de Inginerie Civilă și Ingineria Calculatoarelor, companiile Expert Sistem și Kaspersky Lab Italia, cu sprijinul Guardia di Finanza – Unitatea specială de Tehnologie Antifraudă.
Proiectul Sypcit își propune să promoveze noi modele și instrumente de prevenire și combatere a furtului de identitate online. Inima proiectului este constituita din două instrumente noi: Aplicația „MP-Shield” și platforma Sypcit. Aplicația este proiectată pentru a fi de ajutor tuturor consumatorilor și va fi disponibilă pentru toată lumea începând cu această lună, fiind la dispoziție în mod gratuit pe smartphone-uri cu sistem Android. Aceasta permite conștientizarea posibilelor riscuri în momentul navigării pe internet. De asemenea, aplicația face navigarea mai sigură, având instrumente automate de monitorizare a schimbului de date. Consumatorul va primi o alertă atunci când este pe cale să deschidă un e-mail de colectare a datelor sau/și când datele cu caracter personal sunt introduse în baza de date a site-urilor recunoscute ca fiind nesigure sau clasificate periculoase de platforma Sypcit.
Platforma Sypcit, de asemenea, este pusă la dispoziția autorităților cu atribuții de control în domeniu. La baza funcționării sale, este un sistem de analiză de conținut a surselor web, capabil să ordoneze și să clasifice paginile accesate în conformitate cu un set de criterii, cu scopul identificării automate a conținutului și a potențialului de risc. Acest lucru va permite anchetatorilor să facă uz de materialele deja structurate și pre-testate pentru a lucra într-un mod concentrat și mai eficient.
Proiectul Sypcit, ce include, de asemenea, o campanie de informare a consumatorilor cu un website disponibil în trei limbi (www.sypcit.ro): româna, engleză și italiană, materiale și instrumente multimedia pentru educație și formare, va organiza o conferință de final în data de 5 septembrie 2016, la Milano.