Experiența belgiană a dascălilor de la Colegiul Tehnic Motru

Loading

În perioada 6-10 februarie 2012, patru cadre didactice de la Colegiul Tehnic Motru au participat la a cincea reuniune de lucru din cadrul proiectului multilateral Comenius “The European Tradesman”, aflat în al doilea an de derulare și realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Programul de „Învăţare pe tot Parcursul Vieţii”.

Întalnirea profesorilor din cele 6 școli partenere (Belgia, Germania, România, Grecia, Cipru, Cehia) a avut loc în Stabroek (provincia Antwerpen), Belgia, în cadrul liceului PITO staat voor Provinciaal Instituut voor Technisch Onderwijs și a avut ca scop realizarea testului final din domeniul instalațiilor electrice rezidențiale în limba engleză, diseminarea rezultatelor de până acum, stabilirea ultimei etape de lucru din proiect (traducerea testului în limbile locale, colectarea rezultatelor elevilor în urma acestui test și distribuirea lor către toți partenerii), precum și a produselor finale comune.
Cu această ocazie, profesorii Lungu Ramona-Maria (coordonator de proiect), Sănătescu Maria, Tutunaru Mariana, Rușeț Adela (membri în echipa de proiect) au vizitat școala parteneră din Belgia (laboratoare de electrică și automatizări, informatică, mecanică, ateliere de practică etc.), au participat la ore de curs (circuite electrice, informatică, limbi străine), au notat diferențele dintre sistemul de învățământ din Flandra și cel din România (învățământul secundar se împarte în trei nivele și începe la vârsta de 12 ani, fiecare nivel având 2 ani; primul an al fiecărui nivel este același pentru toți copiii, iar din al doilea an fiecare copil poate alege ce cursuri dorește să urmeze; sunt patru ramuri ale sistemului secundar: general, tehnic, artistic și vocațional) și au realizat o vizită de documentare în portul din Anvers (vizitarea zonei industriale, rafinăriile Total etc.). La reuniunea de lucru au participat și reprezentanți ai Agenției pentru educație și învățare pe tot parcursul vieții EPOS vzw Bruxelles, care au ținut să felicite echipele partenere pentru activitățile și materiale realizate până în prezent. Această vizită a oferit oportunitatea dascălilor români de a face schimb de experiență la nivel european în ceea ce privește materialele didactice, metodele de predare, exemplele de bună practică, să își îmbunătățească competențele lingvistice, să își consolideze educația interculturală, și să constate interesul crescut al statului belgian, provinciei și comunității flamande de a asigura elevilor o educație de cea mai bună calitate și în pas cu cerințele de pe piața muncii.

Prof. Niculina Chițulescu