Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat recent că modificarea modului de predare a lecţiilor folosind internetul ar putea face “un salt în performanţa şcolilor” din România. Doar că infrastructura noastră în domeniu a rămas la nivelul anilor 2004-2005.
Ecaterina Andronescu spune că școlile României doar așa pot ține pasul cu preocupările tinerilor din ziua de azi.“După opinia mea, cei şcoliţi astăzi vin de acasă, într-o proporţie covârşitoare, cu IT-ul în ADN şi sigur nu avem cum să nu ne uităm că, utilizând tableta, achiziţiile în cunoaştere se fac mai ales prin imagine. Îi aducem la şcoală şi trebuie să îi creştem pe ceea ce ei au achiziţionat deja şi de aceea cred că modificarea modului de predare a lecţiilor, folosind această resursă educaţională ieftină care e internetul, ar putea să facă un salt în performanţa şcolilor noastre”, a spus ministrul Educației.
Conducerea MEN susține că cel mai important proiect este digitalizarea sistemului de învăţământ. “Din fericire pentru şcoală, anul acesta avem un buget ceva mai generos. Ne ajută şi MDRAP-ul, care a prins în bugetul propriu 5.095 de şcoli din diferite etape de reabilitare sau de construcţie, şcoli şi grădiniţe, însumând circa 17 miliarde, deci o sumă absolut considerabilă. Bugetul tot al ministerului are 5,5% din PIB, ceea ce, fără îndoială, ne dă o speranţă că putem să dezvoltăm din el câteva proiecte foarte interesante. Din punctul meu de vedere, cel mai important proiect este digitalizarea sistemului de învăţământ, în încercarea noastră de a schimba cinetica de evoluţie spre performanţă a sistemului de învăţământ. Încercăm să ducem în tot sistemul table inteligente, o platformă educaţională cu toate resursele educaţionale deschise şi sigur să-i instruim şi pe profesori să folosească aceste instrumente ale tehnologiei ca predarea să devină mai atractivă”, a adăugat Ecaterina Andronescu.