Special

Politică

Istorie

Gorjul

Patrimoniu

Home » Şcoala » Delegație a Liceului Teoretic Novaci în vizită Erasmus + în Italia

Delegație a Liceului Teoretic Novaci în vizită Erasmus + în Italia

Submitted by on 14 February 2019articol citit de 957 ori | No Comment

 

“ Outdoor Education”, proiect de parteneriat Strategic Erasmus+, Număr de referință: 2018-1-Tr01-KA229-058529_2

Imediat după  vacanţa de iarnă, o delegație formată din trei elevi și doi profesori de la Liceul Teoretic Novaci  s-a deplasat în Italia la prima mobilitate din cadrul proiectului de parteneriat strategic cu numărul de referință : 2018-1-TR01-KA229-058529_2, cu titlul „Outdoor  Education”.

Coordonatorul proiectului  este Prof. Dr. Mumtaz Turhan Social Sciences Highschool, un liceu de renume din Istanbul, Turcia, care şi-a propus să demonstreze că educația în aer liber poate completa cu succes educația formală, teoretică. Astfel, împreună cu partenerii din România – Liceul Teoretic Novaci; Spania – Institut Alba del Valles; Portugalia – Agrupamento de Escolas de Vila Real de Santo Antonio şi Italia – Liceo Scientifico Majorana, caută modalități de creștere a ratei succesului elevilor atât pe plan național, cât şi internațional pentru a completa nevoile unei noi generații de tineri cu o gândire critică şi analitică prin intermediul activităților de tipul experimentelor în afara clasei – în aer liber – cu activităţi de matematică, biologie, istorie, artă și literatură.

Prima dintre cele cinci activități în aer liber s-a desfășurat în Sicilia, în orașul Caltagirone, unde activitățile realizate au fost din matematică şi anume Matematică descriptivă.  Elevii  au participat mai întâi la o scurtă prezentare teoretică a noțiunilor de bază din matematică descriptivă, apoi, în grupuri de câte patru elevi însoțiți de  un profesor de specialitate, au realizat activitatea practică propriu-zisă. Astfel, pentru două zile au mers cu autobuzele din transportul public local pentru a aduna date referitoare la numărul de pasageri care foloseau mijlocul de transport în comun. Ulterior, au folosit datele culese pentru a realiza o statistică referitoare la numărul de autobuze necesare în funcție de orele de deplasare. Ȋn urma acestui experiment, elevii au avut posibilitatea de a transpune în practică cunoștințele teoretice completând astfel activitatea de învățare prin activități în aer liber.  Pe parcursul celor cinci zile, elevii au participat atât la activități de învăţare, cât şi la o multitudine de activități socio-culturale cu vizite în zone istorice precum ruinele romane Villa Casale, muzee, orașul baroc Ragusa și oraşul Grammichele, unde elevii au cunoscut istoria şi au admirat specificul locurilor. În acest fel, legătura abia formată  între participanții la aceasta mobilitate s-a consolidat şi mai mult, devenind o experiență de neuitat pentru cele trei eleve : Haşcău Aurelia,  Lăzărescu Fabiana și Tomescu Miruna și doamnele profesoare: Ţăpîrdea Simona și Lăzărescu Adriana.

A fost o activitate de succes pentru că şi-a atins scopul propus: acela de a demonstra că doar prezentarea teoretică este insuficientă pentru a garanta reușita activității  de predare-învăţare şi că practica are rolul ei foarte important, iar elevii au înțeles că învățarea nu se limitează doar la școală, ci că poate apărea oriunde şi oricând.

Prof. Lăzărescu Adriana

 

Comments are closed.