Peste 10 000 de sindicaliști din toată țara au protestat pe 1 iunie la Bucureşti. Protestatarii au afișat pancarte cu mesaje: „Vrem să fim tratați corect, cu cinste și cu respect!”, „Afară, afară cu politica din școală”, „Fără educație moare orice nație”, „Muncă decentă, salarii indecente”, „Guvernul a decis: învățământul va fi ucis”. De asemenea, protestatarii au scandat: „Trădătorii”, „Vrem o țară ca afară”, „Demisia”, „Jos cu trădătorii”, „Vrem respect”, „Jos Guvernul”. Din Gorj au participat circa 100 de sindicaliști afiliați FSLI.
Potrivit lui Constantin Huică, președintele Uniunii Sindicatelor din Învățământ Gorj,protestatarii au solicitat respectarea Legii Educației Naționale, în sensul alocării anuale din bugetul de stat și din bugetele autorităților publice locale a minimum 6% din produsul intern brut al anului respectiv pentru educație. „Aceasta ar permite creșterea costului standard per antepreșcolar, preșcolar sau elev, a costului mediu per student echivalent, creșterea burselor elevilor și studenților, decontarea integrală a cheltuielilor de navetă pentru elevii care studiază în altă localitate decât cea de domiciliu, precum și decontarea navetei personalului didactic, dotarea corespunzătoare a unităților de învățământ precum și asigurarea fondurilor necesare pentru formarea profesională continuă a salariaților din învățământ”, se arată într-un comunicat al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ.
Cadrele didactice solicită aplicarea prevederilor Ordonanței de urgență pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, de la aceeași dată pentru toate categoriile vizate. Reprezentanții sindicaliștilor cer elaborarea, până la finalul mandatului actualului Guvern, a unei legi de salarizare echitabilă, pornind de la principii corecte, care să abroge toate actele normative de salarizare existente în prezent, astfel încât fiecare categorie socio-profesională să fie poziționată în grila de salarizare în funcție de rolul pe care îl are în dezvoltarea societății.