În perioada 16-22 februarie 2020 s-a desfășurat prima mobilitate din cadrul Proiectului Erasmus+ ’’CATCH THE DATE’’, gazdă fiind Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă din Târgu-Jiu.
La această întâlnire au participat câte 6 profesori din fiecare instituție parteneră: Școala Secundară Vocațională-(Serbia), Antalya Kepez Mahmut Celalettin Okten Anadolu Imam Hatip Lisesi(Turcia), Stredni zdravotnicka skola a Vyssi odborna skola zdravotnicka (Republica Cehă) și Siauliu r. Bubiu mokykla-(Lituania)
Proiectul ’’CATCH THE DATE’’rezumă experiența a 5 țări cu diferite resurse digitale. Parteneriatul strategic este finanțat de Uniunea Europeană și are ca scop integrarea abordării STEAM în procesul educațional pentru îmbunătățirea performanței elevilor în matematică și știință. Acronimul englez STEAM înseamnă Științe naturale, Tehnologie, Inginerie, Arte și Matematică. Educația STEAM este înțeleasă ca o predare interdisciplinară, integrată și chiar dacă vorbim de elevi cu cerințe educaționale speciale, o astfel de abordare a procesului educativ poate avea rezultate deosebite.
Activitatea din România a fost gândită sub forma unor workshop-uri de arte și științe. Primul dintre acestea a fost susținut de elevii Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă Târgu-Jiu. Ei au îmbinat arta și tehnologia în cadrul unui spectacol care a pus în valoare tradiții populare românești alături de dansurile moderne. Aplicarea educației STEAM în aceast caz a demonstrat că elevii cu nevoi speciale au reușit să-și depășească limitele fizice și psihice.
Un alt workshop a fost dedicat tehnologiei și mai exact roboticii. Acesta a fost susținut de doi membri ai echipei de robotică Technogods a Colegiului Național „Ecaterina Teodoroiu” din Târgu-Jiu. Participanții au aflat lucruri deosebite de la felul cum sunt construiți roboții până la ceea ce pot face aceștia în competiții.
Liceul de Arte ”Constantin Brăiloiu” Târgu-Jiu a găzduit următoarele două workshop-uri, unul dedicat artei, care a presupus demonstrații live de interpretare folosind instrumente muzicale variate, iar cel de-al doilea științei și mai exact chimiei.
În cadrul discuțiilor, partenerii din proiect au avut ocazia să împărtășească, din propria experiență, metode eficiente folosite în activitățile STEAM, realizându-se astfel un schimb real de idei.
Întâlnirea din România din cadrul proiectului ERASMUS+ ”CATCH THE DATE’’ a însemnat descoperirea unor noi perspective, oportunități, lărgirea orizontului cultural, consolidarea și promovarea dimensiunii europene în școală.