Prima ediţie a examenului de titularizare în învăţământ desfăşurată în totalitate în Gorj a fost o reuşită organizatorică, dar un coşmar pentru mulţi candidaţi care au luat note extrem de mici. S-au înregistrat 113 abandonuri şi 200 de absenţe. Susţinută în două centre, Colegiile Naţionale “Tudor Vladimirescu” şi “Ecaterina Teodoroiu”, titularizarea a arătat slaba pregătire a candidaţilor gorjeni. Deşi au fost doar 169 de posturi titularizabile, multe vor râmâne neocupate datorită rezultatelor slabe la examen.
În perioada dinainte de 15 iulie a.c., data desfăşurării examenului naţional de titularizare în învăţământ, la nivel de zvonistică s-au creat adevărate scenarii prin care acest concurs urma să fie viciat la Gorj. Se vorbea de sume mari de bani care s-ar fi putut da pentru un post de titular în învăţământ prin dezvăluirea subiectelor sau alt tip de fraudă. Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Gorj a organizat însă ireproşabil acest examen, respectând în totalitate metodologia de organizare. Propunătorii de subiecte şi evaluatorii au fost aleşi cu doar puţine ore înainte de a trebui să se prezinte în cele două centre de examen. Aceştia s-au prezentat la ora 0.00 în ziua de 15 iulie 2009 la CNET şi CNTV şi au rămas în incintă până după ora 11.00. După şase ore de refacere, aceştia au revenit la evaluare începând cu ora 17.00 şi au continuat această activitate şi în zilele următoare. Rezultatul? Rezultate modeste ale candidaţilor şi contestaţii care abia au depăşit 10% din numărul total de lucrări, lucru care ne arată încă odată calitatea organizării dar şi nivelul candidaţilor.
Viitorul sună rău!
În plin scandal legat de slăbiciunea sistemului universitar privat care ne dă absolvenţi cu diplome dar fără pregătire, titularizarea a arătat, cel puţin la Gorj, că avem o generaţie de viitori profesori cu mari carenţe. Din cei 1500 de curajoşi care au venit la examen, foarte mulţi au obţinut note jenante pentru un viitor cadru didactic.
Statistica rezultatelor negative ne arată că avem doi candidaţi doar cu punctual din oficiu, 30 între 1 şi 2.00, 100 între 2.00 şi 3.00 iar câteva sute sub nota minimă de 5.00. Toţi aceşti candidaţi nu vor putea ocupa în învăţământ posturi nici la suplinire pentru anul şcolar 2009-2010.
O situaţie interesantă se înregistrează la disciplina Informatică, concurs găzduit de CNET, unde s-au înscris 62 de candidaţi, dar s-au retras 14 când au văzut subiectele. Notele obţinute de candidaţi au fost următoarele: 6 note între 1 şi 1.99; 17 note între 2 şi 2.99; 14 note între 3 şi 3.99, două note de 4 şi 7 între 5.00-5.20. În atari condiţii, singurul post titularizabil a rămas neocupat. Pentru că s-a invocat dificultatea subiectelor la informatică, am solicitat părerea prof. dr. Marius Buzera, specialist în informatică:
“Atât eu cit si colegii mei cu care am discutat cu privire la subiectele date la disciplina informatica, la concursul de titularizare, apreciem ca acestea au avut un grad de dificultate mediu spre dificil. Probabil nota 5-6 se putea obţine relativ uşor după care pentru rezolvarea aplicaţiilor aveai nevoie de cunoştinţe temeinice de programare. În plus, subiectul de metodică, cred ca a fost unul foarte accesibil, care nu putea sa pună probleme candidaţilor”.
S-au înregistrat şi rezultate bune.Un candidat ce a susţinut examenul la Industrie Alimentară şi un absolvent de Mecanică au fost singurii care au făcut tot, obţinând note de 10. La disciplina Mecanică au fost înscrişi 51 de candidaţi, s-au retras 11, dar nu au fost decât nouă note sub 5, restul fiind: 12 între 5 si 5,99; 5 între 6 si 6,99; 7 între 7 şi 7,99; 4 între 8 si 8,99;3 între 9 si 9,99.
La disciplina Educaţie fizică, din nou la CNET, au fost 169 de candidaţi înscrişi şi 46 retraşi. Notele obţinute:13 cu note între 1 si 1,99; 20 cu note între 2 si 2,99; 16 cu note între 3 si 3,99 ; 20 cu note între 4 si 4,99; 14 cu note între 5 şi 5,99; 18 cu note între 6 şi 6,99; 11 cu note între 7 si 7,99; 6 cu note între 8 si 8,99; 4 intre 9 si 9,99.
La Educatoare, unde au fost 110 concurente, majoritatea au reuşit să obţină minimum un cinci. Potrivit cifrelor statistice, s-au înregistrat următoarele note : 2 între 2 si 2,99; 6 între 3 si 3,99; 7 între 4 si 4,99; 24 între 5 şi 5,99; 40 între 6 si 6,99; 22 între 7 şi 7,99 ; 5 intre 8 si 8,99 ; 1 peste 9.
Matematica a înregistrat foarte multe note între 5 şi 6.00. Astfel, din cei 58 înscrişi, 10 s-au retras iar rezultatele au fost următoarele : o notă între 1.00-1.99 ; 3 note între 2 şi 2,99; 5 note între 3 şi 3,99; 16 note între 5 şi 5,99; 9 note între 6 şi 6,99; 7 note între 7 si 7,99; 3 între 8 si 8,99;1 peste 9. La Cultură Civică, fără locuri de titularizare, au participat doar 9 candidaţi din 24 iar 4 note au fost sub 4.00.
Graficul titularizării
Potrivit lui Nicolaie Mergea, insppectorul şcolar general al judeţului Gorj, graficul desfăşurării repartizării candidaţilor pe posturile /catedrele titularizabile în şedinţa publică din data de 22 iulie 2009.
COLEGIUL NAŢIONAL „TUDOR VLADIMIRESCU” TG-JIU
Nr. crt. | Specialitatea | Ora începerii repartiţiei |
1. | Învăţători | 9,00 |
2. | Limba română + profesor documentarist | 10,00 |
3. | Fizică – Chimie | 10,30 |
4. | Biologie | 10,30 |
5. | Geografie | 11,00 |
6. | Istorie + Ştiinţe socio-umane | 11,30 |
7. | Arte + Muzică | 12,00 |
8. | Palate + cluburi şcolare | 12,00 |
COLEGIUL NAŢIONAL „ECATERINA TEODOROIU” TG-JIU
Nr. crt. | Specialitatea | Ora începerii repartiţiei |
1. | Educatoare | 14,00 |
2. | Limba franceză | 15,00 |
3. | Limba engleză | 15,30 |
4. | Matematică | 16,00 |
5. | Profesor consilier + logoped | 16,30 |
6. | Educaţie fizică şi sport | 17,00 |
7. | Discipline tehnice | 17,00 |
8. | Religie | 18,00 |