Vizită în Franța pentru elevii din Bălești

 595 total views

Activitatea de învățare intitulată « Jardins et Saveurs d’ici et d’ailleurs – à la découverte du Paris multiculturel »- a proiectului Erasmus+ 2019-1-PT01-KA29-061307_4 „Identidade europeia à volta dos sabores e aromas” a avut loc în perioada 6 – 12 aprilie 2022, în Paris, Franța, fiind organizată de Collège ”Roland Dorgeles”.

Școala din Italia, Instituto Comprensivo Statale D. Alighieri, Sciacca, a participat la mobilitate cu patru elevi și doi profesori, școala din Bulgaria, Școala Primară ST „Sofronii Vrachanski” Vratsa, a participat la mobilitate cu trei elevi și doi profesori, școala din Portugalia, Agrupamento de Escolas ”Miguel Torga” Bragança, a participat la mobilitate cu patru elevi și trei profesori iar școala din România, Școala Gimnazială” Antonie Mogoș” Ceauru, a participat la mobilitate cu patru elevi și doi profesori.

Prin activitățile propuse, elevii au descoperit un cartier urban din Paris, au aflat mai multe despre aromele asociate cu Parisul și au înțeles rolul diferitelor elemente în construcția unei culturi comune.

   Elevii și profesorii au făcut schimb de experiență, au încurajat creativitatea și au promovat autonomia în rezolvarea sarcinilor, precum și sentimentul de apartenență la o cultură globală. De asemenea, și-au însușit valori ale toleranței și integrării în echipe multiculturale.

Activitățile desfășurate în cadrul mobilității au fost: descoperirea districtului 18 din Montmartre, vizitând grădinile tipice – Jardin Sauvage ”Saint Vincent”; inițiative pentru agricultură urbană: podgorii istorice din Montmartre și vizita unei grădini comune; vizita Muzeului-Atelier de parfumuri Fragonard; Grădina ”George Brassens”, districtul 15, cu vizită ghidată a stupilor urbani; Vizitarea Palatul de la Versailles și grădina regală pentru a descoperi caracteristicile grădinilor franțuzești și bogăția plantelor legumicole.

Activitățile de la școală au fost foarte apreciate atât de elevi cât și de profesori. Printre acestea amintim activitatea ”Mâini verzi” unde elevii din proiect au plantat semințe de plante și au realizat o grădină comună în cadrul școlii. Această grădină va face parte dintr-un jurnal de bord comun a carei evoluție va fi urmărită împreună cu partenerii. ”Ma Madeleine de Proust” a fost o altă activitate în cadrul căreia, la fel ca Marcel Proust, elevii și-au împărtășit sentimentele despre o aromă pe care o apreciază. Elevii au primit un jurnal de bord unde aveau posibilitatea să își scrie impresiile, au găsit jocuri didactice legate de tema mobilității, dar și informații despre fiecare activitate în parte.

   Programul cultural a fost alcătuit din: recepție organizată de profesorii și elevii școlii, turul districtului 18 cu vizitarea Bazilicii ”Sacré Cœur”, tur ghidat al Castelul Versailles, unde au fost vizitate atât grădinile cât și fântânile muzicale. Având ca temă ”Arome și parfumuri prin artă” a fost vizitat Muzeul Luvru. În Orașului Științei și al Industriei elevii au participat la o expoziție banchet și au intrat în contact cu gastronomia franțuzească prin joc și bună dispoziție. O altă activitate din program a fost plimbarea pe Sena.

               Produse concrete: album foto digital cu subtitrare, jurnal de bord, grădina comună din cadrul școlii, parfumuri și degustare de miere, jocurilor didactice, împărtășirea experiențelor pline de gust prin fotografii/ comentarii pe site-ul creat în acest scop în proiect.

Atelierele completează cunoștințele dobândite în științele naturii (construcția ierbarului), în chimia fizică (organizarea și transformarea materiei), în geografie (practici de restaurare durabilă), în franceză (comunicare), în educație morală și civică (respect pentru alții, toleranța, descoperirea diferitelor culturi unite într-una – europeană).

S-a pus accentul pe dezvoltarea comunicării în limbi străine, procesele științifice și activitățile multisenzoriale, promovarea comportamentului eco-responsabil, creșterea gradului de conștientizare a elevilor despre bogăția diversității culturale și deschiderea acestora către alte culturi ale UE.

               Au avut loc mai multe întâlniri ale coordonatorilor, în cadrul cărora s-au stabilit datele viitoarelor activități de învățare: 30 mai-5 iunie în Bulgaria și 21-27 iunie în România; s-a sabilit programul pentru fiecare țară și s-a realizat evaluarea activității de învățare.

Metodele folosite au fost observația, experiențele pentru a exersa un traseu științific similar cu cel utilizat în știință, schimbul de experiențe și colaborarea pentru a promova deschiderea către alte culturi, precum și dezvoltarea gândirii critice pentru a înțelege experiențele concrete .

               Produsele finale ale activității sunt: ​​tutorial video, prezentări ppt cu rețetele preferate ale elevilor, jurnalul de bord, grădina realizată de elevi în cadrul școlii, videoclipuri, fotografii ale activităților, pliante, reviste, hărți etc.

Prof. Elena Năgăra

Prof. Corina Balica