Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Târgu-Jiu a găzduit in luna mai a treia întâlnire a proiectului „Silence of Our Unique Noise Dynamics”- S.O.U.N.D., Proiect de parteneriat strategic între şcoli în cadrul Programului Erasmus+, Acțiunea Cheie 2.
Alături de partenerii din Turcia, Spania, Italia, Polonia şi Portugalia s-a realizat un schimb de experiență ce a avut în prim plan competențele de predare, abilitățile educaționale și creativitatea în folosirea sunetelor în terapia elevilor cu dizabilități, înțelegerea rolului și a importanței dansului în domeniul educației, prezentarea unor dansuri tradiționale specifice țărilor din care provine fiecare echipă (pe suport electronic), precum şi familiarizarea cu viața culturală și tradițiile specifice județului Gorj.
La Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă partenerii au fost primiți oficial de directorul instituției, prof Nicu Baiu si de membrii echipei de proiect, prof. coordonator Vlădoiu Adela, prof. Sgondea Simona şi prof. Bogdan Roxana. Acivitățile au debutat cu un spectacol prezentat de elevii cu dizabilități ai centrului-: „The magic of sounds”, cu vizitarea şcolii şi a Clubului ERASMUS şi au continuat cu vizionarea filmulețelor realizate de fiecare echipă cu dansul traditional reprezentativ al țării și cu exemple de utilizare a sunetelor în terapia elevilor cu dizabilități. În pauza dintre activităţi s-a servit un prânz traditional românesc ce a fost pregătit în cadrul școlii, de către elevii cu dizabilități de la specializarea bucătari/ospătari și de către profesorii acestora.
Tot in cadrul proiectului a avut loc o întâlnire a partenerilor SOUND, cu oficialitățile din orașul și județul Gorj, la Sala Maură din Prefectura Gorj, oaspeții fiind întâmpinați cu un cuvânt de bun sosit din partea acestora, iar în cadrul discuțiilor s-a punctat importanța acestui gen de proiecte, care promovează activități în care sunt implicate persoanele cu dizabilități. Activitatea a continuat în aceeași locație cu prezentarea filmulețelor realizate de către fiecare echipă în parte și intitulate- ”I am listening to my city”.
Printre activitățile proiectului au fost strecurate și vizitele la câteva obiective turistice importante ale județului Gorj: ansamblul sculptural „Constantin Brâncuși”, Mânâstirea Tismana, podul natural de la Ponoare, Pădurea colorată, a artistului Mihai Țopescu, Peștera Muierilor de la Baia de fier, stațiunea Rânca și o porțiune din Transalpina, Drumul regelui. Folclorul gorjenesc a fost și el promovat în cadrul unei seri românești, care a împletit cântec, dans, obiceiuri, port popular și mâncăruri tradiționale.
În cadrul proiectului au fost desfășurate cu succes activitățile cu caracter practic, programate în cadrul LTTA-România, fiecare țară parteneră prezentând materiale care au demonstrat implicarea activă a elevilor cu dizabilități în activitățile proiectului.
Participanții au dobândit noi competențe în ceea ce privește modul în care elevii cu dizabilități pot fi valorizați în cadrul activităților de tipul celor desfășurate în cadrul proiectului Erasmus SOUND, precum şi cunoștințe referitoare la cultura, istoria și tradițiile poporului român.