La sfârşitul acestei săptămâni s-a desfăşurat în cadrul Colegiului Naţional „Ecaterina Teodoroiu” un simpozion naţional intitulat „Matematica în licee europene”. A reţinut atenţia participarea numeroasă şi selectă a cadrelor didactice dar şi nivelul comunicărilor prezentate. Manifestarea a fost centrată pe trei direcţii, pentru o maximă eficienţă a demersului didactic.
Dintre personalităţile invitate reţinem pe: Prof. Liliana Preoteasa, DIRECŢIA GENERALĂ EDUCAŢIE TIMPURIE, ŞCOLI, PERFORMANŢĂ ŞI PROGRAME, MECI; Prof. Univ. Dr. Buşneag Dumitru, Universitatea Craiova; Prof. Univ. Dr. Buşe Constantin, Universitatea de Vest, Timişoara; Conf. Univ. Dr. Lupulescu Vasile, Universitatea C-tin Brâncuşi, Târgu Jiu; Conf. Univ. Dr. Buneci Mădălina, Universitatea C-tin Brâncuşi, Târgu Jiu. Coordonatorii acestei manifestări au fost Prof. Dr. Nichifor Gheorghe, Director Colegiul Naţional „Ecaterina Teodoroiu” Târgu Jiu; şi Prof. Drd. Paralescu Iustin, Inspector de specialitate, ISJ Gorj.
Profesorul Gheorghe Nichifor a motivat acest proiect: “Apartenenţa la spaţiul Uniunii Europene implică armonizarea inclusiv a sistemelor de învăţământ. Dacă pentru învăţământul universitar Programul de la Bolognia a conturat, deja, nişte direcţii comune de dezvoltare, este necesar ca şi învăţământul preuniversitar să reacţioneze în acelaşi sens. Matematica este disciplină importantă de formare şi dezvoltare a copilului şi a tânărului, prin urmare acţiunile ce fac cunoscute diverse idei şi abordări în licee europene este bine să fie cunoscute de mai mulţi profesori români. “
Obiectivele acestei manifestări au fost următoarele: Cunoaşterea locului matematicii în planul de învăţământ pentru diverse tipuri de licee; Promovarea unor metode moderne de predare-învăţare; Motivarea cadrelor didactice pentru a aplica metodele şi strategiile didactice interactive, specifice pedagogiei moderne; Motivarea elevilor pentru propria pregătire ştiinţifică.
Secţiunile propuse pentru Simpozion: Secţiunea I: Obiective şi conţinuturi în predarea-învăţarea matematicii în licee europene; Secţiunea II: Lecţii de matematică realizate cu ajutorul calculatorului; Secţiunea III: -Teme, probleme şi lecţii de matematică (conţinuturi, strategii şi tehnici de abordare).