Nu se vor închide școli în județul Gorj

Loading

Liviu Marian Pop, ministrul în exercițiu al Educației Naționale, a vizitat Gorjul la începutul acestei săptămâni pentru a doua dezbatere organizată de MEN pe seama schimbărilor legislative ce se vor face în acest sector în perioada următoare. După scandalul apărut în presă cu închiderile masive de școli, Liviu Marian Pop a ținut să precizeze că acest lucru nu se întâmplă în acest an mai ales că vorbim de cel mai mare buget acordat Educației după 1989. Problema de la Gorj privind soluționarea diferendului cu sporul de condiții vătămătoare a rămas aproximativ la fel, se va da un HG care nu îl mai cuprinde dar până acum s-a dat în mai multe județe: Gorj, Caraș Severin, Dolj, Argeș, ca să vorbim de județele invitate la întâlnire.

 

Ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, s-a întâlnit luni la Târgu-Jiu, la sediul Teatrului Dramatic ”Elvira Godeanu”,  cu inspectori școlari generali și adjuncți din județele Gorj, Argeș, Prahova, Vâlcea, Mehedinți, Dâmbovița, Teleorman, Caraș-Severin, Olt, Dolj și Timiș, directori de unități de învățământ, cadre didactice și reprezentanți ai părinților și elevilor. În cadrul unei conferințe de presă, ministrul  a vorbit și despre o posibilă schimbare a sa de la Ministerul Educației Naționale. ”Întotdeauna sunt. Sunt pregătit din prima zi. Sunt în al 5-lea guvern, așa că nu am o emoție din punctul acesta de vedere. Important este programul de guvernare să fie respectat, pentru că aduce foarte multe lucruri bune și în special pe zona învățământului preuniversitar”, a declarat ministrul Educației Naționale. Au avut intervenții în dezbatere prof. Georgeta Popescu, inspector școlar, prof. Constantin Huică, lider USLI Gorj, prof. Aurel Popescu, director Școala Gimnazială ”Alexandru Ștefulescu” Tg-Jiu, prof. Mădălina Popica, director Liceul Teoretic Novaci, prof. Rozica Pătrășcoiu, director Școala Gimnazială ”Pompiliu Marcea”, prof. Adrian Popica, vicepreședinte USLI Gorj ș.a.

 

Costul per elev va fi modificat

 

Semnalată de foarte mult timp dinspre lumea școlii, problema costului per elev nu a fost soluționată pînă în prezent. Mii de școli din România nu se pot finanța total prin costul per elev deoarece sumele sunt mult prea mici. Cele mai multe probleme le întâmpină școlile din mediul rural, acolo unde și efectivele de elevi sunt într-o continuă scădere.Liviu Marian Pop, ministrul Educației Naționale, a anunțat  că se lucrează la o Hotărâre de Guvern pentru diferenţierea costului standard per elev, astfel încât învăţământul să funcţioneze la parametri optimi indiferent dacă elevul se află într-o şcoală din mediul rural sau din mediul urban.

Ministrul Educației Naționale a declarat la Târgu-Jiu că:“Vom diferenţia costul standar per elev în mediul rural şi în acelaşi timp vom diferenţia costul standard per elev pentru liceele vocaţionale, artă şi sportiv. Nu putem să punem la pachet acelaşi cost standard cu profil diferit. În mediul urban avem 600 de unităţi şcolare care funcţionează sub numărul prevăzut de lege şi acolo, alături de administraţia locală, lucrăm la eficientizarea costurilor pentru că nu se justifică întotdeauna să funcţioneze o grădiniţă cu 100 de elevi sau o şcoală cu 200 de elevi când peste drum este un liceu cu o mie de elevi”.Acesta  a precizat că experţii lucrează la această diferenţiere a costului standard per elev, spunând că sunt probleme în mediul rural, unde sunt şcoli sub numărul de elevi prevăzut de lege.

Ministrul consideră că flexibilizarea acestui cost standard per elev trebuie să ducă la funcţionarea învăţământului la parametri optimi indiferent de zona în care învaţă elevul.“Adică, o flexibilitate a acestui cost standard în aşa fel încât să funcţioneze învăţământul la parametri optimi, indiferent dacă elevul se află într-o şcoală din mediul rural, mediul urban sau chiar în interiorul mediului urban unde există diferenţe poate între şcoala de centru şi şcoala de cartier. Avem în România două milioane de copii în urban şi un milion de copii în mediul rural, aceasta este radiografia sistemului de învăţământ din România şi trebuie să luăm măsuri în aşa fel încât, pe de o parte, să ridicăm calitatea, iar, pe de altă parte, să creăm condiţii egale de educaţie pentru toţi elevii”, a susţinut acesta.

 

O nouă Lege a Educației

Ministrul Educatiei, Liviu Marian Pop, a declarat ca principalul obiectiv al noii legi a educatiei va fi „o Romanie mult mai educata decat in ultimii 27 de ani”. Mai mult, acesta sustine ca Academia Romana este cea care trebuie sa vina cu proiectul noii legi a educatiei nationale, in colaborare cu Ministerul Educatiei Naționale „ si cu Administratia Prezidentiala.
Ministrul a arătat că actuala Lege a Educatiei are 365 de articole și peste 1.500 de aliniate, fiind, în opinia lui, un număr mult prea mare.”Nu ar trebui să aiba mai mult de 100 de articole Legea Educatiei Naționale. Drept dovadă e faptul că jumatate din aceste articole au fost modificate în ultimii șase ani.”, a declarat ministrul.
Ministrul a mai subliniat că noul proiect va pleca de la ceea ce înseamnă învățământ obligatoriu în România, de la drepturi și obligații, va reglementa interventia politicului în școală, statutul cadrului didactic, dar și dreptul la educație de calitate al elevului.

 

Proiecte de viitor

 

Ministrul Educatiei Naționale, Liviu Marian  Pop, a anunțat că „masa caldă” va ajunge în următorii trei ani la aproximativ 700.000 de elevi. De asemenea, acesta a subliniat ca ar fi ideal ca elevii să plece acasă fără ghiozdan și fără teme, menționând că „încet, spre zona aceasta ne îndreptăm”.

„Acolo este idealul educațional, dacă vreți: să vină copilul dimineața la 8 la școală, să stea până la ora 12, să ia masa, sub o formă, să mai stea încă doua-trei ore în acel program ”Școala după școala” și să plece acasă fără teme și fără ghiozdan. Spre zona aceasta ne îndreptăm. Sunt convins că în trei ani putem ca 700.000 de copii din România să beneficieze de acest program, Masa caldă, care va inlocui programul Cornul si laptele”, a declarat Liviu Marian Pop.