Concursul Național „Istorie şi societate în dimensiune virtuală”

Loading

Miercuri, 19 februarie 2014, Colegiul Naţional „Ecaterina Teodoroiu” din Târgu-Jiu a găzduit etapa judeţeană a Concursului Naţional „Istorie şi societate în dimensiune virtuală”. La concurs au participat elevi gorjeni, pasionaţi de istorie şi informatică.

Elevul Mihai Ţucă consideră acest concurs o provocare
Elevul Mihai Ţucă consideră acest concurs o provocare

Lansat în anul 2004 la Iaşi şi ajuns anul acesta la ediţia a IX-a, Concursul Naţional „Istorie şi societate în dimensiune virtuală” se adresează elevilor cu aptitudini, înclinaţii şi interese deosebite în domeniul istoriei, ştiinţelor socio-umane şi informaticii.
Concursul are drept scop realizarea unor materiale cu ajutorul computerului pe teme de istorie (istoria românilor sau istorie universală) şi ştiinţe socio-umane (educaţie civică, cultură civică, logică, argumentare și comunicare, psihologie, sociologie, economie, filosofie, educaţie antreprenorială, studii sociale). Materialele pot fi realizate, la alegere, fie sub forma unor „Pagini Web”, fie sub forma unor „SOFT-uri educaţionale”, adresându-se elevilor de liceu.

Elevi pasionaţi de istorie şi informatică

Organizat de către Inspectoratul Şcolar Judeţean Gorj, concursul s-a bucurat de prezenţa mai multor elevi de la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” din Bumbești-Jiu, Colegiul Naţional „Spiru Haret” şi Colegiul Naţional „Ecaterina Teodoroiu” din Târgu-Jiu.
Vizând domenii foarte diferite, între care multă vreme s-a crezut că nu există nicio legătură, concursul a căpătat un mare prestigiu în rândurile competiţiilor de acest gen între elevi, bucurându-se de o participare numeroasă şi de o calitate deosebită a proiectelor prezentate de elevi.
Câștigătorii etapei județe ai Concursului Naţional „Istorie şi societate în dimensiune virtuală” din acest an sunt: Secțiunea Pagini Web – Premiul I Țucă Mihai (C.N.E.T., prof. coord. Andrei Popete-Pătrașcu), Premiul al II-lea Cîrstei Cosmin (C.N.M.V. Bumbești-Jiu, prof. coord. Dănuț Lupulescu) și Corlan Alexandru (C.N.E.T., prof. coord. Gheorghe Nichifor), Premiul al III-lea Păsăreanu Andrei (C.N.E.T., prof. coord. Gheorghe Nichifor); Secțiunea Soft Educațional – Locul I Gheorghe Ștefania (C.N.S.H., prof. coord. Elena Cornoiu) și Locul al II-lea Meiță Cătălin (C.N.S.H., prof. coord. Elena Cornoiu).

Mihai Țucă, Premiul I la Secțiunea Pagini Web

Mihai Țucă este unul dintre câștigătorii ediției din acest an ai Concursului „Istorie și societate în dimensiunea virtuală”, etapa județeană. Printre pasiunile sale, se numără istoria, muzica clasică (studiază pianul de la vârsta de 9 ani), informatica pe ramura hardware, arta teatrală, studiul amănunțit în genetica umană și multe altele.
A participat și câștigat o serie de concursuri și olimpiade de informatică „Prin noi, viitorul acum!”, Micul Information – secțiunea Word”, Premiul al III-lea la Concursul Național „Inventica”, cu un program creat pentru „decodarea adreselor IP” și multe altele, dar a susținut până în prezent și 15 recitaluri la pian.
Mihai Țucă este de părere că: „astfel de concursuri (Concursului Naţional „Istorie şi societate în dimensiune virtuală” – n.r.) sunt concepute pentru ca elevii să-și dezvolte abilitățile de învățare sau hobby-urile lor. Concursul „Istorie și societate în dimensiunea virtuală” este dedicat paginilor web și soft-urilor educaționale pe domeniul istoriei, filosofiei și sociologiei. În primul rând, buna relație profesor-elev m-a determinat să particip la acest concurs. Datorită comunicării și implicării didactice, profesorii își cunosc elevii împreună cu toate calitățile acestora, astfel pasiunea mea pentru pagini web și sprijinul domnului profesor Andrei Popete-Pătrașcu, m-au condus spre Premiul I.
Cred deasemenea în vorbele istoricului Nicolae Iorga, cel care afirma: „Cine nu-și cunoaște istoria neamului nu-și cunoaște trecutul”. Afirm că istoria este un imens izvor de cunoaștere pentru urmași și cuprinde cele mai de preț învățături pe care trebuie sa le știe și să le îndrăgească fiecare român. Am participat la acest concurs cu un proiect de pagină web despre primului Război Mondial, cu un studiu de caz despre participarea României la această conflagrație mondială. Consider ca elevii ar trebui să participe la cât mai multe concursuri interdisciplinare pentru a dobândi mai multe cunoștințe și pentru a-și dezvolta abilitățile specifice fiecăruia dintre noi.”