Aplicații digitale și matematică în limba engleză – aventura Magheru!

Loading

Cea de-a patra mobilitate a proiectului Erasmus+ KA 229 „SCHOOLS GO DIGITAL – MOBILE ASSESSMENT TOOLS FOR STUDENTS” s-a desfășurat în perioada 24 februarie -1 Martie 2020 la Kavadarci, Republica Macedonia de Nord, prin participarea a patru dintre cei cinci parteneri, Ozel Karabaglar Oguzhan Ozkayafen lisesi din Izmir, Turcia, Ogres Tehnikums, Letonia, Colegiul Tehnic „General Gheorghe Magheru”, din Târgu Jiu și școala organizatoare, Dobri Daskalov, din Kavadarci, Macedonia. Deși nu au putut participa, partenerii din Rosarno, Italia, Istituto D’Istruzione Superiore „R.Piria”, au comunicat via Skype.

Echipa Magheru a fost formată din elevii Crețan Elena-Teodora, Ciobescu Ionuț-Gabriel, Bălu Florin-Andrei, Staicu Alexandru-Marian, Țucă Ovidiu-Alexandru, Stîngaciu Gabriel-Valentin, doamna pofesoară Măgureanu-Stoenescu Claudia-Simona, și coordonată de către prof.dr. Verdeș Maria-Rocselana.

Profesorii din Turcia și Letonia au desfășurat lecții demonstrative de matematică, asistați de tehnologie. Ei au prezentat planurile de lecție și instrumentele de evaluare utilizate cu ajutorul dispozitivelor mobile, precum și videoclipuri elevilor selectați, cu o săptămână înaintea desfășurării mobilității pentru armonizarea materiei cu anii de studiu, având în vedere faptul că vârsta acestora este între 16-17 ani.

Deși materia disciplinei matematică este comună, metodele aplicate de către profesorii turci și letoni i-au încântat pe elevi, i-au determiat să rezolve exercițiile, să comunice în limba engleză, să lucreze în echpă.

Prima lecție, „Rezolvarea ecuației de gradul doi”, a fost susținută de către profesoara Zeynep Haskan din Turcia. Aceasta a folosit prezentarea Power Point în care a definit forma generală a ecuației de gradul doi, precum și soluția acestui tip de ecuație, cu diverse exemple. De asemenea, a prezentat algoritmul de rezolvare a ecuației de gradul doi, cu câteva exemple de rezolvare pentru fiecare caz în parte (când există două soluții reale diferite, două soluții reale egale, respectiv când nu există soluții reale). S-au prezentat exemple de ecuații de gradul doi cu parametrii.  La sfârșitul lecției a fost aplicată o testare utilizând aplicația digitală KAHOOT. Rezulatatele foarte bune obținute au arătat ca lecția a fost bine înțeleasă și însușită de către elevii din cele patru țări.

Cea de-a doua lecția a fost susținută de către echipa Letoniei. Elevii, pe grupe de lucru, au primit un test cu cinci aplicații, având la dispoziție 20 de minute pentru rezolvare. La sfârșitul testului, aceștia au învățat să-și verifice răspunsurile utilizând aplicația PHOTOMATH, cea mai bună echipă fiind premiată.

Experiențelor de la disciplina matematică li s-a alăturat cea culturală, elevii pe grupe de lucru prezentându-și cultura, datini și obiceiuri, observând asemănări și deosebiri, învățând unii de la alții. Acestor experiențe li s-au adăugat vizitele la Muzeul Arheologiei de la Ohrid, lacul Ohrid, canionul Matka, vizita în Parlamentul Republicii Macedonia de Nord și spectacolul de balet „Lacul lebedelor”, la Opera Națională din Skopje – o experiență unică!

Obiectivele proiectului au fost atinse, purtându-se discuții despre următorul eveniment transnațional din Italia, la care echipa Magheru va fi reprezentată de către prof.dr. Buzera Marius ce va susține lecție demonstrativă la disciplina  informatică, alături de profesori din Macedonia.

Participarea în cadrul proiectului Erasmus constituie o oportunitate de a învăța, atât pentru elevi, cât și pentru profesori, contribuind la îmbogățirea practicii didactice a fiecărei țări partenere, la conștientizarea necesității cunoașterii limbii engleze și a limbilor naționale pentru depășirea barierei lingvistice, precum și a motivației de a învăța a elevilor la disciplinele matematică, informatică și limba engleză. Experiențele culturale unesc elevii și profesorii  într-o Europă multiculturală.

Prof.dr. Verdeș Maria-Rocselana