Taxa de pod: 25 RON, pe cursa de piatră

Loading

După „lupte seculare” între consilierii locali de la Bumbeşti Jiu şi primarul Constantin Bobaru, acesta din urmă a fost îngenunchiat. El trebuie să pună în aplicare hotărârea de consiliu care prevede ca fiecare cursă de piatră din carierele de pe Valea Porcului să fie taxată cu 25 de lei.

pod-bumbesti-jiu
Podul peste Jiu făcut de nemţi în anii `40 a expirat

Începând din 15 octombrie 2010, firmele care cară piatră din carierele de pe Valea Porcului vor trebui să plătească 25 de lei pentru fiecare cursă gol- plin. Taxa se va încasa la podul de trecere peste Jiu, de către angajaţii primăriei, sumele încasate urmând să fie folosite pentru reabilitarea Drumului Comunal 149, care leagă satul Pleşa de centrul civic al oraşului. Acesta este rezultatul unei lupte acerbe între majortiatea consilierilor locali, care fac parte din toate partidele şi primarul Constantin Bobaru, (PNL) care se recunoaşte învins: „Eu n-am subscris la acest proiect, pentru că el nu rezolvă problema. Soluţia este, aşa cum am mai spus, construirea unui drum tehnologic, pentru ca maşinile cu piatră să nu mai treacă prin satul Pleşa. Acum, că hotărârea de taxare la pod a fost adoptată, eu nu pot face altceva decât să o pun în aplicare.” Deşi în prima fază primarul a declarat că taxa nu e soluţia cea bună, ba chiar i-a acuzat public pe consilieri că vor să facă din primărie un SRL, cu care să facă profit pe urma suferinţei oamenilor din Pleşa, acesta se contrazice, prin ultimele declaraţii: „Mă bucur că s-a aprobat taxa, pentru că aduce bani la buget. Ar  trebui să fiu nu ştiu cum, ca să nu mă bucur.”… după care primarul uită de binele bugetului şi virează din nou spre prima opinie, dând chiar idei carieriştilor: „Nu ştiu dacă e bine. E posibil să avem probleme, pentru că firmele care ar trebui să plătească ne pot da în judecată şi asta o să dureze. Oricum, nu trebuia băgată taxa, pentru că cei de la cariere au venit zilele astea cu un draft de protocol (ciornă, n.r.), prin care se obligă să construiască drumul tehnologic, să îşi facă un podeţ propriu peste Jiu, ca să nu mai treacă peste podul nostru şi să întreţină drumul de legătură între DC 149 şi DN 66.”

Ce spun consilierii?
Eftemie Popescu, consilier local la Bumbeşti Jiu, spune că măsura de a se impune taxa de pod e coercitivă şi valabilă până ce drumul pehnologic va devia traficul greu de la cariere în afara satului Pleşa: „Timp de doi ani, ne-am întâlnit la discuţii de două ori cu reprezentanţii carierelor, de fiecare dată au promis, dar n-au făcut nimic. Aşa au venit şi acum, cu promisiuni, pentru că hârtia cu pretenţii de protocol e doar o ciornă, nu un act oficial. Tot e bine că au venit şi cu ea, de frică, convinşi fiind că acum chiar îi vom taxa. Deci, taxa intră în vigoare pe 15 octombrie 2010 şi va fi aplicată până când firmele vor respecta ce promit în protocol.”
La rândul său, consilierul local Marius Borcan a ţinut să precizeze că încercarea primarului de a institui ideea că taxa de pod e taxă de intrare în oraş e rău intenţionată: „Să fie clar, nu vor plăti taxa decât maşinile care cară piatră din carierele de pe Valea Porcului. Ele sunt cele care strică drumul şi casele oamenilor, din cauza capacităţii depăşite  şi a vibraţiilor, pentru că transportă cantităţi de piatră ce depăşesc capacitatea drumului.”