Special

Politică

Istorie

Gorjul

Patrimoniu

Home » Şcoala » Profesori români în Cipru

Profesori români în Cipru

Submitted by on 13 July 2011articol citit de 1,198 ori | One Comment

Doi profesori din România s-au aflat săptămâna trecută într-un program Comenius intitulat ”Successful Project Planning and Management of European educational Projects”. Cum unul dintre ei a fost colegul nostru Marius Buzera, editorialist al săptămânalului VERTICAL, i-am solicitat câteva amănunte.

Cipru aminteşte la fiecare pas de o istorie milenară

Cipru aminteşte la fiecare pas de o istorie milenară

Rep. Cum se numeşte cursul de formare pe care l-aţi urmat, care este numele instituţiei de formare care l-a organizat şi de ce aţi ales acest curs?
BÎRSAN ELENA ADINA
– Cursul la care am participat face parte din programul de pregătire pe tot parcursul vieţii prin programul Comenius şi s-a numit Successful Project Planning and Management of European educational Projects, iar instituţia care l-a organizat este CYBERALL-ACCESS, locul de desfăşurare fiind Cipru.  Am ales acest curs deoarece obiectivele descrise de  formatori veneau în întâmpinarea nevoilor mele de : formare a abilităţilor de scriere a unui proiect de succes/ plan de proiect, prin care să pot valorifica oportunităţile de finanţare disponibile în cadrul Uniunii Europene în domeniul educaţional; cunoaştere a altor instrumente şi soft-uri informatice pentru a planifica un proiect de succes; cunoaştere a principiilor financiare ale proiectelor europene; dezvoltare a cunoştinţelor teoretice legate de managementul proiectelor europene: aplicarea principiilor de proiectare, monitorizare şi control, proiectarea activităţilor şi corelarea acestora cu obiectivele propuse, crearea unui plan de diseminare a rezultatelor, principii de promovare si exploatare a proiectelor europene, în vederea “trecerii de la teorie la practică”.
Rep.  Cine a asigurat finanţarea pentru participarea dumneavoastră la acest curs ?
BUZERA MARIUS
– Pentru a participa la acest curs am completat un formular Comenius, pe care l-am depus la apelul din luna februarie a acestui an. Astfel, în urma evaluării proiectelor am avut şansa să ne numărăm printre cei aproximativ 400 de beneficiari ai  unor burse de mobilităţi individuale.
De fapt pentru această rundă am avut şansa să beneficiem de o dublă finanţare atât din partea Agenţiei Naţionale pentru Programme Comunitare în domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale cât şi din partea FSE.
Rep. Ce v-a plăcut cel mai mult la acest stagiu de formare?
BÎRSAN ELENA ADINA
– Mi-a plăcut foarte mult modul în care a fost structurat cursul- profesionist e cuvântul potrivit. Cursul a fost interesant, interactiv, creativ şi benefic pentru dezvoltarea profesională a fiecărui participant. Materialele şi sintezele elaborate în timpul cursului îmi vor fi de un real folos în scrierea viitoarelor proiecte.
Rep.  Din ce ţări au fost participanţii la acest curs?
BUZERA MARIUS
– Da, aici este un lucru foarte interesant şi care m-a surprins foarte plăcut şi pe mine. Şi aici nu mă refer neapărat la varietatea participanţilor, aceştia provenind din ţări precum Danemarca, Germania, Austria, Suedia, Slovacia, Italia, Grecia, ţări care nu stau de loc slab la capitolul absorbţiei fondurilor europene, ci şi la faptul că cu excepţia participanţilor din Romania si Austria, restul participanţilor nu proveneau din sistemul de învăţământ ci din cadrul unor instituţii private implicate în atragerea de fonduri europene. Ori acest lucru, cred eu, vorbeşte de la sine de calitatea stagiului de formare. Dar asta n-a fost un impediment pentru noi pentru a stabilii relaţii, pentru a ne cunoaşte şi a pune bazele unor noi proiecte comune.
Rep. Pe lângă activităţile de instruire a-ţi avut timp să faceţi cunoştinţă şi cu civilizaţia şi cultura locală?
Buzera Marius
– Cursul a avut o structură foarte densă şi a fost f încărcat. Aş putea spune că pe lingă orele de studiu din Cipru, acesta a mai avut şi o componentă e-learning prin care am beneficiat de pregătire atât înainte de curs cât şi după. Dar, seara, am reuşit să vizităm centru vechi, portul, ruinele antice din imediata apropiere a oraşului, iar în seara zilei de joi am beneficiat de o vizită cu ghid în câteva localităţi din împrejurimi.
Rep. Care consideraţi că v-a fi impactul asupra instituţiei unde vă desfăşuraţi activitatea?
BÎRSAN ADINA ELENA
– Impactul asupra instituţiei în care lucrez- Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” Galaţi- îl constituie, în primul rând, creşterea prestigiului liceului prin formarea la nivel european a unui profesor, formare ce poate fi luată ca model de ceilalti profesori din instituţie, iar în al doilea rând, experienţa acumulată va duce- sper- la creşterea numărului de proiecte europene în care va fi implicat liceul.
Buzera Marius – cred că prin diseminarea rezultatelor acestei vizite în rândul Colegilor mei din C.T.Gheorghe Magheru, voi reuşii să contribui la câştigarea unui număr mai mare de proiecte pe fonduri europene, asigurând astfel nevoile de formare ale cadrelor didactice dar şi ale elevilor.

One Comment »