Învățământul Profesional și Tehnic,  calea pentru piața muncii

Loading

Într-o perioadă în care specializările din învățământul tehnologic nu au o reflecție corectă atât în rândul elevilor de gimnaziu, dar și a părinților acestora, nefiind printre primele opțiuni ale absolvenților de gimnaziu, Colegiul Tehnic ”General Gheorghe Magheru” propune acestora oportunități de formare și specializare inclusiv în mari centre și instituții din Uniunea Europeană.

Prin proiectul Erasmus + nr. 2017-1-RO01-KA102-03 6790, chiar în acest moment când majoritatea elevilor au intrat deja în vacanță, elevii de la profilul Resurse Naturale își realizează stagiile de instruire practică în cadrul laboratoarelor din Institutul Național de Sănătate ”Doutor Ricardo Jorge” din Lisabona și a Universității noi din Lisabona. Aici sub îndrumarea unor specialiști din domeniu, elevii deprind tainele viitoarei lor profesii, dobândind o imagine corectă și asumată a acesteia. Proiectul este derulat în parteneriat cu Liceul Tehnologic Turceni și cu Liceul Tehnologic ”Dimitrie Filișanu” din Filiași și face parte din eforturile acestora de a asigura o dimensiune europeană procesului educativ oferit de cei 3 parteneri, recunoscut și recompensat în acest an de către Ministerul Educației Naționale prin oferirea Colegiului Tehnic ”General Gheorghe Magheru”(CT GGM), pentru a treia oară consecutiv, a titlului de ”școală europeană”.

Potrivit profesorului Marius Buzera, coordonatorul proiectului, ”aceste stagii de pregătire ale elevilor alături de specialiști recunoscuți, precum și contactul cu alte sisteme educaționale, contribuie decisiv la formarea profesională și personală a elevilor. Sunt bine cunoscute rezultatele din fiecare an ale elevilor de la CT GGM, care în urma participării la aceste formări reușesc să se claseze pe podiumurile olimpiadelor de profil, dar și numărul mare de parteneriate externe și memorandumuri stabilite de această instituție. Aceste înțelegeri oferă posibilitatea elevilor gorjeni, atât  să realizeze stagiile de practică în cadrul partenerilor externi, dar și să fie evaluați în sistemul acestora, urmând ca școala de proveniență să asigure doar recunoașterea și validarea rezultatelor conform sistemului românesc de notare. Toate aceste eforturi ale celor 3 parteneri,  contribuie la schimbarea percepției elevilor asupra invățământului tehnologic, singurul ce  poate asigura tranziția pe piața muncii dar și  în cadrul universităților de profil.”

Având în vedere că la finalul viitoarei săptâmâni are loc evaluarea elevilor participanți în acest proiect, considerăm de interes nu numai pentru lumea școlii dar și pentru părinți și agenți economici să revenim cu detalii privind modul în care are loc aceasta dar și asupra modului în care specialiștii colaborează alături de cadrele didactice în aprecierea nivelului de stabilire a achizițiilor dobândite.