Special

Politică

Istorie

Gorjul

Patrimoniu

Home » Şcoala » Proiect: „Correlating school strategies to dynamics of the labour market”

Proiect: „Correlating school strategies to dynamics of the labour market”

Submitted by on 9 October 2012articol citit de 967 ori | No Comment

În perioada 1-5 octombrie 2012 s-au aflat la Târgu-Jiu oaspeți străini  în cadrul proiectului „Correlating school strategies to dynamics of the labour market”.Vizita de studiu s-a bucurat de succes, lucru reliefat atât de cei care le-au fost gazde dar mai ales de raportul întocmit de oaspeți.

Oaspeți din șase țări la CT”General Gheorghe Magheru”

Oaspeți din șase țări la CT”General Gheorghe Magheru”

Astfel, printre participanții la vizită s-au aflat reprezentanți ai Ministerului Educației din provincia Navara Spania, reprezentanți ai unor universități din Anglia și Germania, directori de licee tehnologice din Danemarca, Croația și Franța.

O săptămână plină la CTGGM

Pe întregul parcurs al săptămânii, au avut loc dezbateri, mese rotunde în care vizitatorii au avut ocazia să întâlnească principalii actori implicați în actul educațional din județul Gorj, precum: părinți, agenți economici, Inspectoratul Școlar Județean Gorj, AJOFM Gorj, Universitatea ”Constantin Brâncuși” și primăriile municipiului Târgu Jiu și a comunei Bălești unde își desfășoară activitatea Școala Gimnazială ”Antonie Mogoș”,  parte din Consorțiul de Resurse Tehnologice alături de Colegiul Tehnic ”Gheorghe Magheru”.
Pe lângă dezbateri s-au realizat asistențe la ore atât de cultură generală cât mai ales de specialitate, participanții fiind foarte interesați de numărul de ore alocate disciplinelor tehnice cât și de importanța alocată acestora. De asemenea, vizitatorii au dorit să relaționeze liber cu elevii, să se afle în permanență în contact cu aceștia, să discute liber și să dezbată diferite probleme de școală cu profesorii liceului.
Aceasta a permis vizitatorilor să cunoască mai exact nivelul elevilor noștri, eforturile pe care profesorii le realizează pentru a asigura un învățământ de calitate, dar totodată a permis profesorilor de la Colegiul ”Gheorghe Magheru” să ia contact direct cu instituții de învățământ de calitate, să cunoască noile lor realizări și direcții de dezvoltare.
În urma chestionarelor întocmite, dar și a rapoartelor, oaspeții s-au arătat încântați de colaborarea liceului cu întreprinderea Artego, de viziunea directorilor și a managerilor de acolo, de colaborarea cu Universitatea ”Constantin Brâncuși” și AJOFM,   dar și de nivelul de implicare al ISJ și a primăriei în problemele școlii.
De altfel, ei nu și-au ascuns mirarea că folosind bani foarte puțini se pot face foarte multe lucruri si asta doar dacă există voință și dăruire, lucru pe care la Liceul Magheru l-au descoperit la fiecare cadru didactic.
Chiar dacă sistemele de învățământ sunt oarecum diferite, eforturile elevilor și ale cadrelor didactice nu au rămas neobservate.
Chiar dacă si la ei se pun bazele unui sistem educațional cât mai eficient și se încearcă să se limiteze pierderile, ei rămân foarte atenți cu elevii pe care încearcă să-i aibă în central  atenției de fiecare dată. Astfel, chiar dacă și ei au adoptat finanțarea per elev, o școală care școlarizează elevi cu deficiențe, cu lipsuri, va primi mai mulți bani decât  o școală care are doar elevi peste nota 9. Spuneau că efortul pe care o școală trebuie să-l depună pentru un elev este infim, pe lângă cheltuielile pe care le va avea societatea pentru a-l asista pe tot parcursul vieții dacă acesta nu va reuși  în viață.
În plus, educația e privită, de întreaga societate ca cel mai important lucru, iar sumele investite sunt foarte mari.

Despre învățământul tehnic

Învățământul tehnic  din țările vestice în mare parte  este  unul foarte căutat și apreciat de tineri pentru că le dă oportunitatea să treacă imediat pe piața muncii, deși, dat fiind gradul înalt de industrializare a fabricilor, mâna de muncă căutată trebuie să fie foarte pregătită.
Poate asta ar explica faptul că mulți dintre concetățenii noștri ce ajung  să lucreze în străinătate, au acces cu precădere doar la muncile necalificate, cu nivel de implicare ridicat al forței fizice.
În scurta perioadă  oaspeții au putut aprecia și frumusețile locale, fiind fascinați atât de operele lui Brâncuși cât și de muzeul satului și de mânăstirile din zonă.
În cele din urmă, prin tematica abordată, prin nivelul participanților, vizita de studiu a fost un succes atât pentru organizatori cât si pentru oaspeți, prin care deja s-au pus bazele unor cooperări ulterioare.

Comments are closed.