Special

Politică

Istorie

Gorjul

Patrimoniu

Home » Şcoala » Legile noi ale învăţământului mai aşteaptă

Legile noi ale învăţământului mai aşteaptă

Submitted by on 16 June 2009articol citit de 3,008 ori | No Comment

Dacă Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării  nu aduce în faţa Parlamentului în următoarele două săptămâni noile legi ale Educaţiei, anul şcolar 2009-2010 va porni pe acelaşi calapod ca precedentul. Schimbările nu se pot face şi aplica în acelaşi an şcolar. Asociaţia EDU CER spune că reforma din Educaţie este blocată.

Anunţatele schimbări din învăţământ  nu vor deveni fapte mai devreme de anul 2010

Anunţatele schimbări din învăţământ nu vor deveni fapte mai devreme de anul 2010

După mai multe  luni de monitorizare, Asociaţia EDU CER acuză Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării că în complicitate cu sindicatele din învăţământ, “blochează orice încercare de reformă şi descentralizare”. Principalele probleme identificate  de EDU CER se referă la următoarele aspecte: reducerea orelor de sport obligatorii, întârzierea aplicării măsurilor privind evidenţa computerizată a diplomelor universitare şi a registrului unic de înmatriculare pentru studenţi, erori repetate în redactarea subiectelor la tezele cu subiect unic, eliminarea singurei  surse de pregătire a forţei de muncă pentru economie prin desfiinţarea şcolilor de artă şi meserii etc. EDU CER propune aplicarea urgentă a  o serie de măsuri precum optimizarea şi completarea pachetului de legi elaborate de Comisia prezidenţială după consultarea tuturor factorilor implicaţi – studenţi, profesori, societatea civilă şi mediul de afaceri –, asumarea răspunderii Guvernului în această lună pe respectivul pachet de legi şi începerea noului an şcolar pe baza noilor legi ale educaţiei.
Referitor la specializarea cadrelor didactice în contextual aplicării învăţământului de tip Bologna, masteratele vor deveni o practică obişnuită.  Studiile masterale vor deveni un criteriu minim pentru orice cadru didactic, inclusiv pentru educatoare, deci în învăţământul preşcolar. S-a concluzionat că educaţia timpurie înseamnă mai mult decât educaţie, în sensul că implică şi abordare socială şi psihologică, deci studiile de licenţă de trei ani ar fi insuficiente inclusiv pentru învăţământul preşcolar.

Comments are closed.