Educatoare, învăţători, inspectori şcolari şi părinţi la dezbaterea USLI Gorj

Loading

Uniunea Sindicatelor Libere din Învăţământ Gorj  organizează miercuri, 14 martie 2012, dezbaterea publică cu privire la proiectele programelor şcolare pentru clasa pregătitoare. Raportul dezbaterii va ajunge la MECTS la sfârşitul săptămânii viitoare. În acelaşi timp, acest tip de manifestare se va mai desfăşura în alte 20 de judeţe şi 3 sectoare din Bucureşti.

Dezbaterea publică naţională pe documentele de la clasa pregătitoare va ridica, cu siguranţă, multe probleme
Dezbaterea publică naţională pe documentele de la clasa pregătitoare va ridica, cu siguranţă, multe probleme

Dezbaterea publică va fi organizată miercuri, 14 martie, de la ora 14.00, la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Gorj. Discuţia se va axa pe programele şcolare pentru clasa pregătitoare, planul cadru pentru clasa pregătitoare şi clasele I şi a II-a din învăţământul primar, precum şi progresia competenţelor în Ciclul achiziţiilor fundamentale.
„Invităm pe toţi cei interesaţi, cu atât mai mult educatoarele, învăţătoarele, profesorii din ciclul primar şi preprimar care vor preda la aceste clase pregătitoare”, transmit reprezentanţii USLI Gorj. Raportul dezbaterii cu problemele identificate va fi trimis pana vineri, 16 martie 2012, la F.S.L.I., care, în săptămâna 18-24 martie doreşte să depună un material cu aceste propuneri către M.E.C.T.S.

Noutăţile planului-cadru
În planul-cadru apar discipline noi, care valorifică predarea integrată a unor discipline.
Astfel, ariile Arte şi Tehnologii au fost reunite într-una singură, cu disciplina Arte vizuale şi lucru manual.
O altă integrare este cea realizată la nivelul disciplinei Matematică şi explorarea mediului: valorificând contexte reale din mediul apropiat, conceptele matematice capătă concreteţe şi profunzime pentru copil, devenind mai uşor accesibile.
Planul-cadru propus menţine şi aria curriculară Consiliere şi orientare pentru acest nivel de vârstă, prin introducerea în trunchiul comun a disciplinei Dezvoltare personală.
De asemenea, se recomandă organizarea de activităţi de învăţare contextualizate, care să aibă sens pentru copil şi învăţarea preponderent prin joc.

Sindicatele contestă acest tip de clasă
Poziţia sindicatelor din învăţământ faţă de clasa pregătitoare nu este una tocmai favorabilă. Liderii USLI Gorj  consideră că în acest mod, prin trecerea acestor clase de la grădiniţă la şcoală, multe cadre didactice ar putea  rămâne fără loc de muncă. „Prin trecerea grupei pregătitoare de la grădiniţă în învăţământul primar se vor produce concedieri sau redistribuiri de personal, dacă vor avea unde. De exemplu, în grădiniţele cu program prelungit, la grupa pregătitoare sunt două educatoare, iar trecând în învăţământul primar copiii vor studia cu un singur profesor. De asemenea, o grupă de grădiniţă poate funcţiona cu 15 copiii, în timp ce o clasă are 25 de copii. În acest fel reducerile de personal sunt iminente”, a declarat Constantin Huică, preşedinte USLI Gorj.
Acelaşi lider sindical consideră că aplicarea pripită a clasei pregătitoare va aduce şi alte probleme, deocamdată vor fi mai puţine locuri de muncă la grădiniţe dar e nevoie de investiţii în şcoli pentru mobilier adecvat şi multe altele.