Deși tinerii au fost initiați în domeniul informării prin intermediul internetului, acest proces este abia la început. Un fenomen grav este posibilitatea ca acești tineri, nepregătiți să filtreze informațiile de care sunt asaltați, să fie influențați de informația dintr-o anumită parte a mass media, având în vedere numărul mare de canale TV și jurnale on –line cu un conținut cel puțin îndoielnic și un caracter predominant comercial (presă de scandal, crime, violuri), fapt care poate avea repercusiuni grave asupra evoluției lor personale.
Initiatorii proiectului „Opinia ta contează pentru viitor” –tinerii voluntari din Asociatia Aurora Hurezani, au ales să se implice în eliminarea și combaterea acestui fenomen – influența informației negative.
Având experiența acumulată în proiectele anterioare finanțate prin Programul Tineret în Acțiune al Comisiei Europene, acțiunea 1.2-Initiative ale tinerilor, tinerii au conștientizat oportunitatea de a implementa proiecte în beneficiul tinerilor din cele două comunități rurale învecinate și prietene Hurezani și Căpreni. Ei au realizat un sondaj de opinie și au identificat ca fiind necesitate în presa urmatoarele acțiuni: creări și consolidări de spatii de dialog și de dezbatere a problemelor economice, civice, politice și culturale ale comunității lor, promovarea inițiativelor frumoase ale tinerilor; promovarea unui jurnalism etic și responsabil; promovarea valorilor spirituale și reperelor morale prin combaterea valorilor pur materiale.
Lipsa de aspirații spirituale și înlocuirea reperelor morale cu valori pur materiale promovate de mass media comercială pot să determine o orientare greșită acestor tineri aflați la început de drum (clasa a 8-a – a10-a), cu consecințe grave asupra întregii comunități, atât la nivel social cât și economic.
Este foarte important ca acestor tineri să li se ofere șansă de a se informa corect și de a înțelege mecanismele de funcționare ale mass media, cat și principiile unui jurnalism etic și responsabil, pentru ca ei să poată discerne între sursele de informare, selectându-le pe cele utile și eliminând bruiajul care îi influențează negativ.