În luna noiembrie a acestui an Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Tg-Jiu a fost gazda primei întâlniri din cadrul proiectului Erasmus+ “TOGETHER FOR BETTER”, Acțiunea-Cheie 2-parteneriat strategic cu rezultate intelectuale pentru susținerea schimbului de bune practici în domeniul școlar. Având ca obiectiv principal inovarea, proiectul a implicat parteneri din 5 țări: România (țară coordonatoare), Turcia, Portugalia, Macedonia și Polonia, perioada de desfășurare fiind 01.09.2019-31.08.2021.
Prima activitate transnațională din proiect s-a desfășurat la Târgu-Jiu, unde a avut loc întâlnirea delegațiilor celor cinci țări partenere, acestea fiind primite la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Tg-Jiu cu pâine și sare , potrivit tradiției românești de directorul instituției, prof Nicu Baiu si de membrii echipei de proiect, prof. coordonator Vlădoiu Adela, prof. Sgondea Simona şi prof. Bogdan Roxana. Fiecare delegație a făcut o scurtă prezentare a țării, a regiunii și a instituției pe care o reprezintă, a prezentat pe scurt experiența în proiectele ERASMUS+, iar elevii cu cerințe educaționale speciale au fost apoi protagoniștii unui scurt spectacol, în care dansurile tradiționale și-au găsit locul lângă alte momente emoționante. Îndrumați de profesorii lor, elevii speciali au demonstrat că pot face lucruri minunate.
Aşa cum a relatat doamna profesor Vlădoiu Adela, coordonatorul proiectului, în cadrul primei întâlniri s-a discutat despre lista de activități ce urmează a fi desfășurate pe parcursul celor doi ani, s-a dezbătut bugetul proiectului, s-a insistat pe diseminarea activităților proiectului în comunitatea Etwinning, însă rezultatele preconizate se vor concentra asupra învățării aplicate, abordând transdisciplinaritatea, care exploatează ceea ce au învățat elevii prin curriculum-ul formal, dar care aduc elemente complementare, metodologii variate, specifice educației incluzive.
Printre activitățile proiectului s-au numărat și vizitarea autorităților, a ansamblului sculptural al lui Constantin Brâncuși din Târgu-Jiu, precum și o vizită culturală în orașul Orșova, unde au văzut Mănăstirea Sfânta Ana și s-au plimbat cu barca pe Dunăre. Folclorul gorjenesc a fost și el promovat în cadrul unei seri românești, care a împletit cântec, dans, obiceiuri, port popular și mâncăruri tradiționale.
În cadrul proiectului se vor desfășura atât mobilități pentru cadrele didactice, cât și schimburi de elevi. Activitățile adresate profesorilor vor urmări schimbul de experiență și inovarea practică în incluziunea socială, utilizarea tehnologiilor digitale în clasă, iar cele pentru elevi: lucrul în grupuri interculturale, schimbul de idei și experiențe de învățare .