Întâlnire regională la Târgu-Jiu cu reprezentanți din Teleorman, Dolj și Gorj

Loading

La jumătatea săptămânii s-a desfășurat la Târgu-Jiu o întâlnire regională în proiectul ”E_sistem calitate” cu participarea reprezentanților proiectului din Teleorman, Dolj și Gorj dar și ai Asociației de prietenie româno-franceză ROMFRA Alexandria. Gorjenii care au prezentat comunicări cu acest prilej au fost: Ion Ișfan, inspectorul școlar general al județului Gorj, Cristinel Constantin Gârdu, inspector școlar, Dorina Popescu, inspector școlar general adjunct al județului Gorj, Valeria Vâlceanu, director CCD Gorj, Maria Dabelea, director Liceul Tehnologic Bârsești, una din școlile implicate în proiect.

La întâlnirea din proiect au venit reprezentanții tuturor celor 72 de școli din Gorj
La întâlnirea din proiect au venit reprezentanții tuturor celor 72 de școli din Gorj

Inspectoratul Școlar Județean  Gorj derulează ca partener un proiect POSDRU intitulat ”E_sistem calitate” alături de ISJ Dolj, ISJ Teleorman-beneficiarul proiectului, Asociația de prietenie româno-franceză ROMFRA Alexandria și SC COMPUTAS IT ROMÂNIA SRL București. 72 de școli din Gorj au implementat acest proiect care trebuie să se finalizeze până la sfârșitul anului. Miercuri, 28 octombrie a.c., s-a organizat la Târgu-Jiu un woorkshoop interregional cu participarea celor 72 de școli implicate din Gorj dar și ai ISJ Dolj, ISJ Teleorman și ROMFRA. Amfitrionul dezbaterii a fost Ion Ișfan, coordonatorul din partea Gorjului al acestui proiect.
Cum era și firesc, cel mai mult au atras atenția rezultatele obținute de județul Gorj în acest proiect, prezentate asistenței de inspectorul școlar Cristinel Gârdu: înregistrarea grupului țintă și completarea documentelor specifice: 349 de cadre didactice înscrise, 349 formulare grup țintă, 349 declarații ale grupului țintă; formarea și certificarea pentru 349 cadre didactice;110 unități școlare consiliate suport pentru a fi acreditate din perspectiva calității;72 unități școlare care au solicitat evaluare externă ARACIP periodică; 72 unități școlare care funcționează pe platforma proiectului cu documentele aferente PDI/PAS și RAEI;6 experți consiliere calitate care au consiliat unitățile de învățământ în vederea întocmirii documentației pentru evaluarea externă periodică; 5 experți suport acreditare care sprijină unitățile de învățământ în vederea evaluării externe periodice; 1 bază de date cu datele de contact ale unităților de învățământ selectate;realizarea rapoartelor finale de autoevaluare la nivelul unităților școlare; dezbaterea legislației ARACIP în vigoare, respectiv Ordonanța 75/2005 privind asigurarea calității educației și ordinul 6517/19.12.2012 privind aprobarea Metodologiei de evaluare externă a calității educației în învățământul preuniversitar cu conducerea unităților școlare și comisia CEAC;întocmirea și verificarea cererii de evaluare externă periodică și documentația de evaluare internă(Proiectul de dezvoltare instituțională/Planul de acțiune al școlii/Proiectul de dezvoltare școlară/Raportul anual de evaluare internă corespunzător anului școlar 2013-2014/Fișa-tip conform modelului propus de ARACIP, Autorizația sanitară și Avizul de securitate la incendiu/autorizația de securitate la incendiu de la unitățile de învățământ selectate în proiect;propuneri pentru modificarea metodologiei de evaluare externă a calității educației în învățământul preuniversitar și a ghidurilor ARACIP.