Din dorinţa de a aduna cât mai mulţi bani la buget din buzunarul săracilor, fostul prim ministru al României, Călin Popescu Tăriceanu, a dat o ordonanţă de urgenţă, care a făcut să crească impozitul pentru autoturismele ARO de aproape cinci ori. Astfel, dacă Hotărârea de Guvern 1514/25.10.2006 încadra autoturismul ARO la art. 263 alineatul 2 punctul 7, la care se aflau „autoturismele de teren producţie internă”, acestea au dispărut prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 91/24.06.2008. În aceste condiţii, întrucât nu mai există indicaţii exprese pentru maşinile de teren autohtone, bătrânul ARO se încadrează, în prezent, la jeep-uri. Aşa că românii de rând, care folosesc aceste autoturisme în special în agricultură, au început să renunţe la ele, pentru că trebuie să plătească impozit până la 1920 lei/an, în timp ce până acum îi costa 400 lei.
Deşi noua legislaţie e de la jumătatea anului trecut, puţini primari ştiu de ea, aşa că în unele comune s-a încasat impozitul la vechiul preţ. Sesizat printr-un memoriu de primarul Vasila Gogălniceanu de la Turcineşti, Victor Ponta promite că va face ceva: „vă asigur că am analizat cu atenţie problema ridicată de dumneavoastră şi că, în calitate de deputat de Gorj şi de ministru pentru relaţia cu Parlamentul, sunt şi eu preocupat de găsirea unei soluţii în această problemă.”
Până una, alta, însă, oamenii au început să-şi radieze maşinile, rămânând fără ajutorul cu care-şi transportau produsele de la câmp sau de la stână, pentru că nu-şi permit să plătească astfel de impozite. În acest fel, statul rămâne cu şi mai puţini bani la buget.