În perioada 20-27 octombrie, 10 elevi şi profesori de la Colegiul Tehnic „General Gheorghe Magheru” au participat în Grecia, Thessaloniki, la dezbaterile celei de a treia reuniuni din cadrul proiectului Comenius Multilateral „Eden Garden Is Near Us”.
Elevii gorjeni s-au aflat în Grecia împreună cu elevii şi profesorii gazde de la 2nd Gymnasio Kalamarias şi cu echipe de elevi de la şcolile partenere din Kozakli (Turcia), Santiago de Compostela (Spania) şi Velenje (Slovenia). Aceştia au avut ocazia sa participe la dezbateri legate de strategii de marketing pentru întreţinerea şi promovarea potenţialului arealelor naturale, completate de aplicaţii de teren în delta râului Axios (din sistemul deltaic Thermaikos). Astfel, elevii au putut observa specii de floră şi faună pe cale de dispariţie şi au analizat alături de specialiştii din cadrul Centrului de Cercetări Thermaikos stadiul de implementare al unui proiect-pilot, de repopulare a deltei cu bivoli de apă.
Activităţile ştiinţifice au continuat cu vizitarea sitului arheologic de la Vergina, unde muzeul inaugurat în 1993 pentru a adăposti mormântul lui Filip al II-lea al Macedoniei (tatăl lui Alexandru cel Mare) a fost construit în aşa fel încât să fie conservat perfect aspectul exterior al colinei care îl acoperea. O altă vizită deosebită a fost cea a Meteorei, la mânăstirile suspendate între cer şi pământ graţie unui fenomen fizic unic în toată lumea. Această formaţiune de stânci a luat naştere datorită unui con în formă de deltă, constituit din pietre de râu şi nămol, care se vărsau în vechiul lac tessalic. După separaţia geologică a masivelor muntoase ale Olimpului şi Ossei, apele lacului au găsit ieşire la Marea Egee prin valea Tembi. Atunci, acest masiv în formă de deltă s-a scindat în pietre şi stânci uriaşe compacte, cu înălţimi de până la 400 metri.
Potrivit profesorului Marius Buzera, directorul Colegiului Tehnic “General Gheorghe Magheru”,”În cadrul acestor activităţi, cunoştinţele elevilor gorjeni privind metodele de protecţia mediului în areale protejate şi cele de conservare a biodiversităţii au fost foarte apreciate de partenerii greci, punându-se astfel bazele unor colaborări. Astfel, s-au purtat discuţii cu reprezentantul liceului grec, domnul Prodromos Schoinas, pentru un viitor schimb de elevi între cele două instituţii, urmând ca proiectul să fie aprobat de factorii de decizie din cele două ţări.”
Prof. Anca Minoniu