Despre cai și alte „obstacole” rutiere

Loading

Polițiștii rutieri din Gorj sunt vestiți în toată țara pentru activitatea lor, județul nostru pierde anual mii de turiști pentru că aceștia ne ocolesc din cauza drumurilor proaste sau a agresivității, în sensul respectării legii, a organelor de Poliție Rutieră. Și în statisticile Poliției, Gorjul apare cu un număr record de amenzi de ai crede că pe aceste meleaguri circulă cei mai indisciplinați șoferi din țară. La asemenea activitate care înseamnă în general doar ascunderea radarelor prin boscheți, numărul de accidente continuă să fie mare iar aici ar trebui să ne întrebăm, într-o țară normală, dacă nu cumva ar trebui schimbări de optică și mai ales de oameni. Știm că s-au disjuns niște dosare cu niște polițiști rutieri cu probleme, au trecut vreo cinci ani de atunci, gândiți-vă ce au făcut aceștia în perioada respectivă?
Doar fostul prefect de Gorj Liviu Andrei a avut curajul să întrebe pe șeful IPJ Gorj când vom scăpa de unele apucături ale agenților legate de boscheți? Îmi permit prin aceste rânduri să vă semnalez comportamentul deplasat al unor agenți rutieri de la Târgu Cărbunești, de la ținută la modul de vorbi cu șoferii, de la Țicleni sau Târgu-Jiu. Aceștia își permit multe lucruri în afara conduitei normale dar, de cele mai multe ori, lumea nu reclamă sau este mulțumită când ”o dă la pace” în sensul că din trei infracțiuni mai poți scăpa cu o centură de siguranță. Ca să vedeți unde stătea ”competența”, gorjenii noștri cer etichete pe foliile de pe geamurile unor mașini înmatriculate în Germania cu tot ce ține de asta. În ultimul timp, la Gorj se practică filtre în cascadă pentru te miri ce deși legea spune altceva cu opritul în trafic. Îmi spun mulți conducători auto că sunt opriți în trafic pentru ”controale de rutină”, semn că la Gorj nu este criză nici de personal nici de fonduri pentru carburant, cum se plângeau fals polițiștii ieșiți în stradă pe 25 martie a.c., și sunt căutați până li se găsește ceva, un stingător expirat sau o trusă ieșită din perioada de valabilitate.
Cu toate cele de mai sus, căruțașii și animalele libere sunt un veritabil pericol în Municipiu și în tot Gorjul. Toată lumea s-a repezit pe polițiștii locali dar, cel puțin surprinzător pentru agenții rutieri de pe meleagurile noastre, căruțele nu le stârnesc atenția. Animalele libere nici atât, deși am văzut pe centură radarul polițiștilor și caii atât de discutați și…nu s-a întâmplat nimic, știți e grele cu amenda cu…
Bineînțeles, agenții rutieri sunt cu legea în mână dar poate ne explică cum se face că în cursul anului 2016 au avut loc 125 de accidente rutiere grave, decedând ca urmare a lor 29 de persoane și alte 116 fiind rănite în Gorj. Din analiza datelor, se remarcă faptul că 49% dintre accidentele rutiere grave sunt distribuite în zilele de la sfârşitul săptămânii, respectiv vineri (18%), sâmbătă (14%) şi duminică (17%). Atenție, în condițiile în care duminica Târgu-Jiul este un oraș sub asediu! Principalele cauze generatoare de accidente rutiere grave pe raza judeţului Gorj, sunt: indisciplină pietoni (22% din accidentele rutiere grave) viteza neadaptată la condiţiile de drum (19% din accidentele rutiere grave) neacordare prioritate pietoni (7% din accidentele rutiere grave) abateri bicicliști (6% din accidentele rutiere grave) neacordare prioritate vehicule (6% din accidentele rutiere grave). Din păcate, de ani buni nu se schimbă nimic, 31 de gorjeni au decedat în cursul anului 2015 ca urmare a unor accidente rutiere petrecute pe meleaguri gorjene.
În aceste condiții, poate ar fi bine ca polițiștii rutieri de la Gorj să se conducă după modelul celor din Ardeal, de la maniere la aplicarea legii. Destul că avem o șleahtă de parlamentari care cică se pricep la circulație și votează toate aberațiile șefilor din Poliția Rutieră, așa avem amenzi mai mari ca în Germania la salarii românești, dar aplicarea legii este doar pentru amărășteanul de rând. Toți am văzut în trafic bolizi pe care nu îi oprește nimeni, la Gorj mă refer, asta cum se explică? Și multe altele! Un agent economic mare din județ a fost silit să își mute activitatea în județul vecin pentru că organele de poliție l-au amendat de mai multe ori că utilajele de pe șantier nu au numere, asigurare și alte lucruri deși nu ieșeau din incintă. Mai știm și altele dar sunt demne de bancurile cu polițiști și stricăm imaginea instituției!