Caravana Plata cu PET ajunge în Târgu Jiu

 2,513 total views

  

În perioada 9 – 15 noiembrie, plătești cu plastic pentru fructe și legume românești

  • Carrefour România, cu sprijinul GreenPoint Management reia Caravana Plata cu PET toamna aceasta și încurajează toți locuitorii din Târgu Jiu să treacă la obiceiuri mai bune și să colecteze selectiv deșeurile de plastic de tip PET
  • Timp de 7 zile, în perioada 9 – 15 noiembrie, locuitorii din Târgu Jiu vor putea aduce ambalaje de tip PET la Caravana amplasată în fața hipermarketului și vor primi în schimb fructe și legume de la producători locali.
  • Mai mult, Carrefour extinde caravana și în afara magazinului și aduce Plata cu PET în comunități, la asociații, centre de zi sau ONG-uri care pot colecta, timp de o săptămână, PET-uri în schimbul cărora retailerul le oferă fructe și legume de la producătorii locali.

4 noiembrie 2020. Caravana Carrefour Plata cu PET ajunge toamna aceasta în Târgu Jiu și invită toți locuitorii să folosească plasticul ca monedă de schimb pentru fructe și legume de la producători locali, încurajând, astfel, trecerea la obiceiuri mai bune și un consum responsabil de resurse, pentru a proteja mediul înconjurător. Plata cu PET este parte din programul național Carrefour de economie circulară Punem Preț Pe Plastic, care propune acțiuni concrete pentru a folosi responsabil resursele prin reciclare, reducere și refolosire.

”Plasticul este o resursă valoroasă, iar introducerea sa într-un circuit de economie circulară este esențială pentru protejarea mediului înconjurător. Plata cu PET este un exemplu excelent prin care putem da valoare plasticului – iar caravana din toamna 2019 în 6 orașe din țară ne-a arătat cât de important este să ducem inițiativa și în local pentru a ajunge la cât mai mulți dintre clienții noștri. De aceea, toamna aceasta, ne-am adaptat condițiilor de siguranță și am mutat Plata cu PET pe roți, pentru a ajunge în cât mai multe locații. În plus, susținem și încurajăm și comunitățile locale din orașele în care suntem prezenți – ONG-uri, asociații de mediu sau centre de copii și tineret să fie parte din acest demers. Acestea au posibilitatea de a colecta, timp de o săptămână, PET-uri pentru a primi, la schimb, fructe și legume. Este un proces de educare și de schimbare de comportament pe care ni-l asumăm noi, Carrefour, alături de partenerii și de clienții noștri” a transmis Felician Cardoș, Manager Mediu Carrefour România.

Până pe 15 noiembrie, locuitorii din Târgu Jiu vor putea cumpăra fructe și legume provenite de la producători locali, plătind cu ambalaje de tip PET, în hipermarketul Carrefour Târgu Jiu. Mecanismul campaniei este unul simplu:

  • Fiecare PET valorează un fruct sau o legumă
  • Clienții pot aduce maximum 20 de PET-uri pe zi
  • PET-urile sunt aduse și colectate la Caravană, amplasată vizibil în parcarea hipermarketului
  • Numărul de ambalaje de tip PET aduse va fi notat pe un cartonaș, pe care fiecare participant îl primește în momentul predării PET-urilor
  • Cu acest cartonaș, locuitorii pot ridica fructe și legume din incinta magazinului, în funcție de numărul de PET-uri aduse
  • Clienții care aduc minimum 20 de ambalaje PET în perioada campaniei pot participa la tombola cu premii speciale, cu înscriere pe baza cartonașului. Pentru mai multe detalii, participanții pot consulta regulamentul campaniei pe www.carrefour.ro sau la biroul Relații Clienți din magazin.  

De asemenea, condițiile și recomandările pentru a colecta PET-uri sunt:

  • În Plata cu PET se acceptă exclusiv PET-uri de apă, bere sau suc, cu gramaje între 0.2 litri si 0.6 litri, care nu conțin urme de alcool, detergenți sau produse lactate.
  • Se recomandă clătirea PET-urilor înainte de colectare, pentru a respecta normele de igienă, dar și pentru a facilita procesul de reciclare – este important ca sticlele PET să fie curate, pentru că materiile prime obținute în urma reciclării sunt folosite în diverse industrii, inclusiv industria igienică sau alimentară.
  • Se recomandă turtirea PET-urilor – pentru eficientizarea transporturilor dar și a spațiului de colectare.

Ne-am implicat în această campanie pentru a contribui la educarea populaţiei privind colectarea deșeurilor. Toate deșeurile colectate în cadrul campaniei vor fi reciclate în România, țara noastră având o capacitate de a-și recicla  deșeurile generate. Vrem ca oamenii să vadă deşeul ca pe o resursă iar colectarea separată a deșeurilor trebuie să se întâmple în fiecare casă din România.  Educația și un sistem de management al deșeurilor transparent sunt baza pentru a face tranziţia către economia circulară. A declarat Adela Lazăr, Preşedinte GreenPoint Management.

Toamna aceasta, Caravana Plata cu PET va staționa în parcările magazinelor Carrefour din 6 orașe, în perioada 21 octombrie – 24 noiembrie. Traseul Caravanei a început la Brașov și continuă, în paralel, în Baia Mare și Constanța, Iași și Târgu Jiu, iar în final va staționa la București.

Plata cu PET merge mai aproape de comunitățile locale. Timp de o săptămână, aceștia vor colecta ambalaje de tip PET împreună cu membrii din comunitate, încurajând trecerea la obiceiuri mai bune.

Partenerii principali din campania Caravana Plata cu PET de anul acesta sunt GreenPoint Management și Biodeck.

În 2019, în cadrul inițiativei Plata cu PET, au fost colectate peste 270.000 de PET-uri. Caravana a ajuns în 6 orașe și a fost implementată cu sprijinul partenerilor care s-au alăturat programului, pentru a susține acțiunile concrete de introducere a plasticului într-un traseu de economie circulară: Primăria Municipiului Buzău, Green Resources Management S.A., Green Group și RER Sud S.A., Green Point & Green Academy – Oradea, Constanța, Cluj, București, Timișoara.

***

Despre Carrefour

Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 360 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau prin Click & Collect: www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store și cu o rețea prezentă în 36 de orașe.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate, în ansamblul ei: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România, eticheta “în conversie la bio”. În plus, Carrefour a susținut atât financiar cât și prin transfer de expertiză, înființarea Fundației pentru Dezvoltarea Agriculturii, organism independent care își propune să contribuie la o schimbare sistemică a sectorului legumicol din România.

Ducând mai departe grija pentru comunitate și mediul înconjurător, Carrefour România derulează Punem Preț pe Plastic, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. De asemenea, compania a introdus pungile biodegradabile și compostabile alături de o gamă extinsă de produse biodegradabile, realizează programe de colectare selectivă și derulează inițiative de încurajare a bunelor obiceiuri. Acestor inițiative li se adaugă contribuția de peste un deceniu la Banca de Alimente – Crucea Roșie și suportul pentru multe alte programe prin care susține comunitățile vulnerabile și reduce risipa alimentară.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *