Blestemul drumurilor din Gorj

Loading

Tradiţia populară a reţinut că drumul Gorjului e lung iar cei care plecau de pe aceste meleaguri să muncească se întorceau foarte rar la căminele lor, în această vale a plângerii, mai mult din raţiuni materiale. Din nefericire, din punct de vedere economic riscăm să ne întoarcem în trecut iar cu drumurile chiar şi mai departe. Sunt ceva ani din momentul când ne străduim să facem 40-50 de km şi nu reuşim decât să ne acoperim de ridicol.
Văzând eforturile prefectului Claudiu Teodorescu ai o senzaţie de deja vu, şi Liviu Andrei a încercat să facă ceva în această direcţie, drumul de la Rovinari la Sadu a rămas tot o rană deschisă. Facem simpozioane, întâlniri, dăm declaraţii la televizor dar drumul e îndăratnic, nu vrea să se facă singur. Şi lucrurile par să se prelungească şi în Defileul Jiului unde un anumit constructor, după cum aflăm din media, nu prea are capacitatea tehnică să facă o asemenea lucrare.
De ce nu reuşim noi gorjenii să facem un drum? Dacă luăm doar ultimele două campanii electorale când unii ne promiteau Coridorul 4 sau chiar o autostradă, chiar e de râsul curcilor că nu refacem un D.N. construit de Ceauşescu. Am auzit la scuze în aceşti ultimi ani încât presupunând acum că titularii lucrării sunt de bună credinţă, va fi nevoie de fapte concrete să credem în ei. Ca un făcut, birocraţia românească proverbială pare să nu îi lase să se apuce de treabă. Gurile rele mai spun că motivele adevărate ale întârzierii sunt ceva negocieri cu antreprenori locali, cei care vor duce greul în cei doi ani.
Cu motive mai mult sau mai puţin întemeiate, drumul tot nu se face iar Gorjul este ocolit constant de investitori. E adevărat că la Târgu-Jiu nu a mai rămas nici un metru de pământ fără proprietar dar drumurile taie elanurile oricăror investitori „rătăciţi” pe aceste meleaguri. Cu o simplă accesare a Internetului aflăm că turiştii sunt ţinuţi la distanţă de aceste meleaguri de starea drumurilor şi de…poliţiştii rutieri. Cum ultimii sunt un alt subiect, ne rezumăm astăzi la speranţa că actualele autorităţi locale şi premierul se vor dovedi mai puternice decât blestemul invocat. Altfel şi în 2020 construim la drumul spre Rovinari!