ADHD-ul afectează performanțele școlare ale copiilor

Loading

adhdAproximativ 200.000 de copii din România suferă de deficit de atenție și hiperactivitate, tulburare de comportament care este supranumită și ADHD. Dintre aceștia, doar 8.000, reprezentând 4%, se regăsesc în evidențele specialiștilor și urmează un tratament. Acestea sunt principalele concluzii ale studiului “Analiza serviciilor de sănătate mintală pentru copiii din România”, realizat de “Salvați Copiii” și CURS.
Majoritatea copiilor care suferă de ADHD au un randament mult mai scăzut la școală față de copiii fără ADHD. 61,8% dintre copiii cu deficit de atenție și hiperactivitate reușesc să termine liceul (față de 98,7% dintre copiii fără ADHD), mai puțin de 9,1% termină o facultate (față de 68% dintre copiii fără ADHD), 45,5% întâmpină dificultăți de învățare (față 1,3% dintre copiii fără ADHD), și 70,9% primesc suspendări și exmatriculări (față de 21,3% dintre copiii fără ADHD), se arată în același studiu.
Ținând cont de aceste discrepanțe majore între copiii cu ADHD și cei fără ADHD, nu de puține ori cei dintâi au parte de atitudini discriminatorii din partea colegilor de clasă, prietenilor, dar chiar și din partea profesorilor. În contextul începerii noului an școlar, psihologii ne atrag atenția că ADHD nu trebuie privită de către oameni ca fiind o boală, ci este o tulburare de comportament care, tratată corespunzător, îi va ajuta pe copiii cu ADHD să se adapteze mult mai ușor la mediul educațional.