“NONFORMAL E MAI UȘOR!” la Dolj, proiect la final

Loading

În perioada 6 septembrie – 26 noiembrie 2021 ATOS (ASOCIAŢIA TINERILOR OLTENI SOLIDARI) a implementat proiectul “NONFORMAL E MAI UȘOR!”, finanțat de Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Dolj.

Proiectul a implicat 63 de tineri din Dolj în activități educative nonformale, chiar în școlile la care învață, pentru a crește interesul lor pentru școală, contribuind la menținerea lor în învățământul formal la nivel de gimnaziu si liceu.

Partenerii din Dolj au fost Școala Gimnazială Giurgița, Școala Gimnazială nr. 1 Moțătei, Liceul Tehnologic Special „Beethoven” Craiova

Proiectul a fost sprijinit de Direcţia de Sănătate Publică Dolj cu materiale informative și informații de specialitate.

Prima activitate a fost atelierul de pregătire a voluntarilor, la inceputul lunii septembrie, la Craiova, unde au participat 8 tineri din Dolj, constientizând importanța metodelor educației non formale în procesul de învățare.

De asemenea, au beneficiat de sesiuni interactive susținute de specialiști de la Centrul Regional de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Craiova, Penitenciarul Craiova, Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane-Centrul Regional Craiova, Poliția Municipiului Craiova și de experți ai mai multor organizatii colaboratoare.

Tinerii au învațat cum se pot depăși barierele din comunicare, cum își îmbunătăți imaginea, cum să își gestioneze resursele, ce rol are stilul de viață în menținerea sănătății, ce efecte au drogurile asupra organismului, la ce metode apelează traficanții de droguri și de persoane. Au discutat cu experți în domeniu și cu persoane care se află în Penitenciarul Craiova pentru că au făcut parte din rețele de trafic.

Acești tineri, deveniți voluntari ATOS, susținuți de experții ATOS și de profesori din comunitate, au transmis informațiile dobândite altor tineri de vârsta lor, in cadrul unor sesiuni educative nonformale, desfășurate cu sprijinul instituțiilor de învățământ partenere.

Beneficiarii au fost 63 de elevi de la Școala Gimnazială Giurgița, Școala Gimnazială nr. 1 Moțătei și Liceul Tehnologic Special „Beethoven” Craiova.

Programul activităților s-a desfașurat in funcție de restricțiile impuse de contextul epidemiologic actual.

La Giurgita și la Moțătei, intâlnirile au avut loc la școală, dar, mulțumită vremii calde, și in aer liber. La Craiova, spatiile puse la dispoziție de Liceu au fost destul de mari și au permis realizarea de activitați frumoase chiar dacă frigul nu a permis decât întalniri în interior.

Pe parcusul a câte 6 zile, beneficiarii au învățat, de la voluntarii ATOS, să comunice, să se cunoască mai bine pe ei înșisi și pe colegii lor, dar și ce rol are politețea in societate si cum să se comporte în diverse imprejurări pentru a-și construi o imagine pozitivă. Tinerii au aflat mai multe lucruri utile pentru sănătatea lor și a societatii in care traiesc. Au aflat ce inseamna traficul de persoane, de droguri, câteva din capcanele comunicarii online. Toate aceste teme au fost abordate interactiv, fiind adaptate interesului și nevoilor tinerilor din fiecare grup, ei învățând să lucreze in echipa, să realizeze analize, dezbateri, jocuri de rol.

Au fost incurajati sa isi gaseasca vocea si sa spuna ce isi doresc:

  • O școală cu o bază materială bine pusă la punct – clase bine echipate cu posibilitatea de amenajare in functie de dinamica orelor, tehnologie (tablete/computere, internet, laboratoare de specialitate functionale) vestiare, săli și terenuri de sport, bazine de înot, spații de cazare și posibilitatea de masă cu alimente sănătoase.
  • Adaptarea programelor școlare la realitățile actuale, materii utile pentru carieră și pentru viață, eliminarea celor inutile, utilizarea metodelor interactive in procesul de predare, mai multe activitati extracurriculare, scoli/tabere de vara
  • Mai puține teme pentru acasă și programe after school, astfel încât toți elevii, chiar si cei care au dificultăți acasă, să se poata pregăti bine
  • Pauze mai lungi
  • Profesori bine pregatiți, interesați
  • Respect reciproc în toate relațiile din cadrul școlii, respectarea drepturilor elevilor si posibilitatea reala de a-si exprima opiniile si de a-si pune in aplicare ideile

Și mai ales isi doresc să vină la școală, să interacționeze cu colegii și profesorii!