Special

Politică

Istorie

Gorjul

Patrimoniu

Home » Şcoala » Școlile din Gorj vor avea directori cu concurs

Școlile din Gorj vor avea directori cu concurs

Submitted by on 21 October 2016articol citit de 1,095 ori | No Comment

Circa 85% dintre directorii de școli din Gorj au promovat proba scrisă a concursului pentru obținerea unui mandat de 4 ani. Doar o parte dintre școlile din Gorj vor avea directori cu concurs, la multe nu s-a înscris nimeni iar la altele directorii nu au reușit să promoveze proba scrisă. Proba scrisă a fost un șoc pentru mulți directori cu nume din învățământul gorjean. 27 de candidaţi au fost respinși pentru că nu au obținut punctajul necesar.

concurs-directori-scoliContestat de unii, apreciat de alții, concursul pentru directorii de școli din județul Gorj a adus multe surprize. La 11 unităţi de învăţământ din judeţul nostrum nu s-au înregistrat cereri pentru ocuparea funcţiilor de directori sau de director adjunct. Este vorba de şcolile din Bengeşti Ciocadia, Plopşoru, Sâmbotin, Alimpeşti, Logreşti, Samarineşti, Scoarţa, Ţicleni, Colegiul Naţional „Tudor Arghezi“ din Târgu Cărbuneşti şi CSS Târgu Jiu. Din nefericire, unii candidați nu au reușit să facă punctajul minim: Ion Andrei, Elena Basarabă, Gabriel Bălan, Sorin Daniel Băluțoiu, Gheorghe Benegui, Elena Boiangiu, Pompiliu Ciolacu, Daniela Damo, Georgiana Deaconescu, Livia Drumen, Corina Georgescu, Elena Ghitan, Ileana Lastovietchi, Daniela Leahu Morie, Marcela Mrejeru, Valentin Ionuț Munteanu, Ionel Oană, Nicolae Opriș, Elena Popescu, Constanța Maria Rusu, Constantin Scurtu, Cristina Spita, Valentin Tîlvescu, Simona Dana Turbăceanu, Viorelia Văduva. Alți candidați s-au retras din examen.

Peste procentul pe țară

Potrivit cu datele furnizate de inspectoratele școlare județene, rata de promovare a probei scrise susținute miercuri, 12 octombrie, de candidații înscrişi la concursul de ocupare a funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar, este de 83,7%. În Gorj acest procent se apropie de 85%.
La această primă probă, desfășurată în 53 de centre organizate la nivel național, au participat 7.758 de candidați, înregistrându-se o rată de prezență de peste 98%. Dintre aceștia, 7.197 de candidați au fost admiși în etapele următoare ale concursului, 1.143 de candidați au fost respinşi, 136 de candidați nu s-au prezentat, în timp ce alți 15 candidați s-au retras. A fost consemnată o singură eliminare din examen. În cazul a 75 de candidați lucrările nu au putut fi evaluate din cauza imposibilității constituirii comisiei de concurs potrivit prevederilor metodologice. Reamintim că după evaluarea dosarelor de înscriere, au fost validate 6.502 de candidaturi pentru funcția de director și 2.257 de candidaturi pentru funcția de director adjunct, un cadru didactic având posibilitatea de a opta simultan pentru mai multe candidaturi.
Rate de promovare peste 90% s-au înregistrat în județele Sălaj (96,5%), Cluj (93%), Covasna (91,4%), Brașov (91,3%), Hunedoara (91,1%) și Brăila (90,7%). Procente sub 70% apar în județele Vrancea (37%), Alba (65,6%) și Ilfov (68%).
Potrivit celor susținute de MENCS, proba s-a desfășurat fără incidente și a vizat evaluarea aptitudinilor cognitive şi a competențelor manageriale ale candidaților. Candidații au avut la dispoziție maximum 120 de minute pentru rezolvarea unui test-grilă cu 60 de itemi elaborați de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice. Reprezentanții MENCS au ținut să precizeze în acest sens că testul a urmărit evaluarea acelor competențe cognitive dezirabile pentru exercitarea rolului de director sau director adjunct într-o școală modernă: capacitatea de a face distincție între esențial și detaliu, capacitatea de a face conexiuni logice între fenomene și evenimente, atenția la detalii, spiritul de observație, capacitatea de gândire strategică etc. Itemii asociați evaluării abilităților manageriale au fost formulați astfel încât să reflecte capacitatea de analiză critică și gândire strategică ale candidaților, evitând formulări care să solicite memorarea mecanică a informațiilor din resursele bibliografice indicate.
La acest moment se desfășoară următoarele două probe – interviul și evaluarea CV-ului – care se desfășoară în perioada 18 octombrie – 17 noiembrie la nivelul comisiilor județene de concurs. Toate probele sunt obligatorii și sunt monitorizate de observatorii desemnați de Ministerul Educației. Afişarea rezultatelor este programată în data de 18 noiembrie. Contestaţiile pentru proba de interviu pot fi depuse în intervalul 21-23 noiembrie. Soluţionarea contestaţiior şi afişarea rezultatelor finale sunt prevăzute pentru intervalul 24 noiembrie – 9 decembrie 2016. Sunt declarați „admiși” candidații care au realizat un punctaj de cel puțin 35 de puncte pentru fiecare probă și din cumularea punctajelor celor trei probe de concurs, un punctaj total de cel puțin 105 puncte.
Ultima etapă a concursului – validarea în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar a rezultatelor finale și transmiterea acestora la minister – este programată în data de 16 decembrie  2016.

Comments are closed.