PROIECT: 24 ianuarie 1859 – ”Unirea Principatelor Române”

Elevii de la clasa a III-a F a Școlii Gimnaziale „Alexandru Ștefulescu” din Târgu Jiu și părinții acestora s-au întors în timp în anul 1859, moment în care țara noastră era împărțită în mai multe provincii. Prin proiectul „24 ianuarie 1859 – ”Unirea Principatelor Române””, aceștia s-au simțit ca și cum ar fi martori ai procesului unirii de atunci, care s-a bazat pe puternica apropiere culturală și economică dintre Moldova și Țara Românească.

Astfel, pe data de 05.01.1859 Alexandru Ioan Cuza a fost ales domnitor în Moldova, iar pe data de 24.01.1859 a fost ales domnitor și în Țara Românească. Din acel moment, cele două state s-au unificat sub numele de ”Principatele Unite ale Moldovei și Țării Românești”.

Cred că primul pas spre ceea ce suntem noi astăzi, ca popor, s-a făcut pe data de 24 ianuarie 1859 . Cred că ”Mica Unire”, cum suntem obișnuiți să o numim, nu este mică, ci este un pas uriaș spre România de astăzi.

Prima activitate din cadrul proiectului educațional ” Unirea Principatelor Române” a constat în interpretarea de cântece patriotice (”Hora Unirii”, ”Țara mea-i un colț de rai”, ”Măi române, românaș”) și jocul de rol ”Moș Ion Roată și Unirea”.

A doua activitate s-a intitulat ”Călătoria talentelor” și a constant în activități individuale de cântec și dans. Pentru elevii mei, data de 24 ianuarie va fi o zi de sărbătoare și va rămâne o amintire plăcută în sufletele lor. Activitatea ”Călătoria talentelor” ne-a făcut să descoperim cât de importantă este munca în echipă și faptul că doar împreună putem face fapte remarcabile. Școala trebuie să aducă bucurie, să descopere talente și să fructifice tot ceea ce are.

”Oamenii nu se deosebesc atât prin ceea ce zic, cât prin ceea ce fac.”(Mihai Eminescu)

Autor: Învățător, Lozonschi Mădălina Alexandra