Primarul Marcel Romanescu i-a trimis o scrisoare ministrei Educației

 19,930 total views

Edilul orașului Târgu-Jiu, liberalul Marcel Romanescu a adresat o scrisoare deschisă ministrului Educației și Cercetării, liberala Monica Anisie. Am subliniat apartenența celor doi protagoniști la același partid, în speță Partidul Național Liberal, deoarece din textul scrisorii aflăm că sunt contestate măsurile luate până acum de MEC(Ministerul Educației și Cercetării) legate de învățământul on-line sau de revenirea la școală după 15 mai 2020. Primarul municipiului Târgu-Jiu propune, în numele cetățenilor orașului, ca elevii să nu mai revină la școală în acest an școlar.

Redăm mai jos textul ”Scrisorii Deschise”, publicată de Marcel Romanescu pe pagina sa de socializare:

”Ținând cont de faptul că tranzităm cu toții o perioadă foarte dificilă, care afectează toate segmentele umanității, ne simțim responsabili să căutăm soluții. S-a declarat că, după data de 15 mai, restricțiile impuse de pandemia generată de noul coronavirus vor fi ridicate treptat. Acest anunț a declanșat discuții in contradictoriu legate de reluarea cursurilor în unitățile de învățământ.
Din păcate, data de 15 mai nu conferă niciunui membru angajat în procesul instructiv-educativ o siguranță din punctul de vedere al infectării cu acest virus. Pericolul se va menține și trebuie să avem în vedere această situație atunci când luăm decizii ce pot afecta copiii și familiile acestora.
Este evident faptul că o eventuală reluare a cursurilor în a doua jumătate a lunii mai ar presupune și o doză mare de risc pentru copiii noștri.
În urma unor discuții purtate pe această temă cu cadre didactice din municipiul Târgu Jiu și nu numai, părinți și reprezentanți ai administrațiilor publice locale, concluziile converg spre faptul că reîntoarcerea copiilor în unitățile de învățământ în această perioadă este mult prea riscantă. S-au luat in calcul, de asemenea, și măsurile de siguranță, în majoritatea unităților de învățământ avem clase cu 25-30 de copii sau chiar mai mulți, fapt ce ne întărește ipoteza conform căreia această măsură ar pune in pericol sănătatea educabililor și nu numai.
Pe de altă parte, considerăm că nici soluția propusă recent, referitoare la predarea cursurilor on-line, nu e cea mai bună alegere. În România, sunt foarte multe localități – în mediul rural – unde nu se poate pune problema conexiunii la internet prea curând. Vorbim aici si de numeroase familii cu o situație materială precară, familii care nu-și pot procura mijloacele tehnologice necesare unei bune desfasurării de învățare on-line.
Sunt unități de învățământ din astfel de zone care nu vor putea asigura elevilor calculatoare sau tablete. De asemenea, o astfel de obligație nu poate ramâne in slujba administrațiilor publice locale pentru finanțare. Este cunoscut faptul că bugetele multor primării sunt deja diminuate în urma cheltuielilor generate de această pandemie.
Sunt, însă, alte soluții la îndemână în acest caz. Avem exemplul anilor din perioada celor două războaie mondiale, atunci când învățământul s-a confruntat cu probleme asemănătoare.
Ceea ce propun, în baza discuțiilor pe care le-am avut cu numeroase cadre didactice, este ca Ministerul Educației și Cercetării să găsească cea mai bună soluție prin care s-ar putea încheia situatia din anul școlar în curs pe baza rezultatelor din primul semestru. Cursurile din semestrul al II-lea pot fi recuperate, acolo unde permite programa școlară, în anul școlar viitor.
De asemenea, la examenele naționale poate fi exclusă materia care trebuia predată în semestrul al II- lea al acestui an.
Pentru situații speciale pot fi organizate întâlniri ale cadrelor didactice cu grupuri mici de elevi.
Sunt convins că Ministerul Educației și Cercetării va elabora un plan în acest sens, evitând, în primul rând, riscul îmbolnăvirii elevilor și va ține cont de situația copiilor din familii sărace, care nu au posibilitatea să beneficieze de cursuri on-line.”