Măsuri ale MEN pentru prevenirea abandonului școlar

Loading

Peste 100 000 de elevi nu au urmat școala anul trecut, adică un procent de 3,41% din total. Potrivit ministrului Educației, Liviu Marian Pop, MEN ar trebui să reducă acest procent la sub 1,5% în următorii trei ani.

Într-o postare pe Facebook, ministrul Liviu Marian Pop a oferit câteva informații relevante: “Analizând date le oficiale din S.I.I.I.R. (Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România) constatăm că în anul şcolar 2016 – 2017 am avut 2.993.405 de elevi. Trist este că 102.011 de elevi (adică 3,41% din cei 2.993.405) nu au fost regăsiţi în anul şcolar următor. Ştim doar că 13.471 de elevi au abandonat şcoala, 8.096 de elevi s-au retras, 22.086 de elevi au plecat în străinătate, 13.181 de elevi au fost exmatriculaţi, 21.489 de elevi nu s-au mai prezentat la şcoală, iar 437 de elevi au decedat“, a scris Pop.
Potrivit ministrului Educaţiei, în 2015 – 2016 s-au înregistrat 3.018.354 de elevi din care 122.572, adică 4,06%, nu au fost regăsiţi în anul şcolar următor, iar în 2014 – 2015 3.061.404 de elevi din care 107.283, 3,50%, nu au continuat cursurile.
“Politicile publice ale Ministerului Educaţiei implementate prin programul de guvernare trebuie să reducă acest procent sub 1,5% în următorii trei ani. Avem un set de măsuri necesare şi suficiente care vor duce la îndeplinirea acestui obiectiv. Dar, în egală măsură, depinde de fiecare dintre noi, părinţi, elevi, profesori, societate civilă , partide politice (la guvernare sau în opoziţie), mass-media, etc cât de mult ne dorim şi cât facem pentru creşterea calităţii educaţiei în România”, a susţinut ministrul Educației.