Preşedintele Consiliului Judeţean Gorj, Ion Călinoiu, s-a întâlnit, zilele trecute, cu Vasile Popescu Purcel, şeful Inspectoratului Teritorial în Construcţii Gorj (I.T.C.), Victor Anca, arhitectul şef al judeţului, Dumitru Leuştean, şeful Secţiei Drumuri şi Poduri Tg-Jiu, din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova, precum şi cu directorii Direcţiei Tehnico-Economice din cadrul aparatului de specialitate al Consiliul Judetean Gorj, pentru a se face verificarea stadiului drumurilor pentru care s-a alocat finanţate din fonduri proprii sau externe.
S-a stabilit ca pe DJ 661, Ţânţăreni – Târgu-Cărbuneşti – Săcelu – Crasna, reprezentanţii I.T.C. Gorj şi ai Direcţiei Tehnico-Economice, împreună cu constructorul – S.C.T. Bucureşti – să verifice în teren modul cum s-a comportat acest drum pe timpul iernii, după lucrările executate în cursul anului trecut. Urmează să se stabiolească lucrările ce se vor desfăşura pe parcursul acestui an, astfel încât traseul să fie perfect pregătit pentru condiţiile de trafic la sfârşitul toamnei 2009.
Drumul judeţean 665 şi drumul judeţean 675C, cu o lungime totală de 59,8 kilometri, vor fi supuse unor verificări încrucişate de către reprezentanţii Consiliul Judetean Gorj, ai firmei de audit şi de asistenţă tehnică. Pentru început, împreună cu constructorul vor fi stabilite tronsoanele pe repere kilometrice şi modul de demarare a lucrărilor. Drumurile respective traversează localităţile Curtişoara, Tetila, Lăzăreşti, Grui, Gămani, Bărcaciu, Larga, Stănceşti, Drăgoeşti, Cărpiniş, Aniniş, Berceşti, Cernădia, Racoviţa şi Poienari.
Drumurile naţionale care traversează judeţul Gorj au făcut şi ele obiectul analizei. Conform datelor prezentate de şeful Secţiei Drumuri şi Poduri Tg-Jiu din cadrul C.N.A.D.N., Dumitru Leuştean, pe DN 66, tronsonul 5R1 Filiaşi – Rovinari, se lucrează la poduri şi podeţe. Acesta a dat asigurări că firma constructoare, FCC Construction din Barcelona, prezintă garanţie în privinţa încadrării în graficul de lucrări până la sfârşitul acestui an. În schimb, pe tronsonul 5R2 Rovinari – Bumbeşti-Jiu, s-a stabilit că firma Vegszper ZRP din Ungaria a efectuat lucrări necorespunzătoare, nu are utilaje şi nu prezintă garanţii în privinţa executării lucrărilor.
În ceea ce priveşte DN 67, pe tronsonul Câlnic – Tg-Jiu, firma câştigătoare Dormacons a încheiat contractul cu Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova, dar nu poate începe lucrările din cauza lipsei de fonduri.