Colegiul Naţional „Ecaterina Teodoroiu”

Loading

Calitatea în educaţie este profesiunea noastră de credinţă

Colegiul Naţional Ecaterina Teodoroiu
Colegiul Naţional Ecaterina Teodoroiu

În continuarea unei tradiţii de câteva decenii, CNET este reperul unui învăţământ liceal de calitate la nivelul Gorjului. În ultimii ani, acest liceu a fost liderul admiterii în liceu cu cele mai mari medii de intrare dintre toate liceele din judeţ. Contribuie la acest lucru o echipă managerială excelentă, premiată la nivel naţional în 2007, un corp profesoral de excepţie şi elevi foarte bine pregătiţi. În perioada 2008-2010, CNET derulează împreună cu Liceul Ştiinţific de Stat LEONARDO DA VINCI din Noci-Italia Proiectul Comenius ISAET „La rădăcinile viitorului: Itinerarii istorico-artistice şi ICT”

Conducere:

Prof. dr. Gheorghe Nichifor – director;
Prof. Raveca Manta – director adjunct.

Oferta şcolară:
Clasa a IX-a – 7 clase

  • 5 clase matematică – informatică;
  • 1 clasă biologie – chimie;
  • 1 clasă filologie;

Clasa a X-a – 7 clase

  • 5 clase matematică – informatică;
  • 1 clasă biologie – chimie;
  • 1 clasă filologie;

Clasa a XI-a – 7 clase

  • 5 clase matematică – informatică;
  • 1 clasă biologie – chimie;
  • 1 clasă filologie;

Clasa a XII-a – 7 clase

  • 5 clase matematică – informatică;
  • 1 clasă biologie – chimie;
  • 1 clasă filologie;

La rădăcinile viitorului: Itinerarii istorico-artistice şi ICIT

cnet-comenius-italiacnet-comenius-italia-2cnet-comenius-italia-3Începând cu anul 2008, Colegiul Naţional ECATERINA TEODOROIU şi Liceul Ştiinţific de Stat LEONARDO DA VINCI din Noci-Italia sunt legate de un Proiect Comenius care se derulează pe trei ani. Proiectul este meritul cadrelor didactice din liceele amintite dar şi rodul unei strânse colaborări cu Administraţia Comunală din Noci şi cu Asociaţia Umanismul pietrei-Onlus.
În cadrul acestui proiect, după cum ne-a declarat profesorul Gheorghe Nichifor-directorul CNET-au avut loc mai multe întâlniri între profesorii din cele două ţări. În ultima parte a lunii aprilie s-au aflat în Italia pentru 10 zile un număr de 21 de elevi, patru cadre didactice şi directorul instituţiei. Urmează ca în toamnă italienii să întoarcă această vizită, mai întâi profesorii şi apoi elevii în mai 2010. Directorul CNET spune că obiectivele prestabilite ale acestui proiect, îndeosebi cele referitoare la studiul istoriei celor două naţiuni şi ale regiunilor implicate, precum şi studiul pietrei şi a folosinţei sale, ca element fundamental al celor două ţări, cu scopul de a cerceta acele rădăcini comune folositoare pentru construcţia viitorului european al acestor state au fost realizate.
Programul zilelor în care Noci a găzduit delegaţia română a fost articulat în aşa fel încât să pună în valoare moştenirea arhitectonică a Puliei, comparând-o cu cea a Gorjului şi creând acele itinerarii istorico-artistico-culturale, legate de piatră şi de folosirea ei, pe care proiectul le consideră esenţiale pentru cunoaşterea teritoriului oraşului Noci şi Târgu-Jiu, fără să uităm vestigiile romane prezente pe cele două teritorii şi în limbile celor două state.
Din programul celor 10 zile, reţin atenţia lecţiile itinerante conduse de experţi precum arhitectul Giacovelli Francesco într-o constantă activitate de cercetare-acţiune care i-a implicat pe elevii şi profesorii celor două licee. Nu au lipsit întâlnirile în clasă pentru a viziona materialele realizate, competiţii sportive, întâlniri oficiale cum a fost primirea la Primăria din Noci dar şi întâlniri cu familiile elevilor gazdă.
Potrivit organizatorilor, fiecare activitate a fost utilă pentru promovarea învăţării limbilor minore europene (italiana şi română) şi pentru a folosi limba engleză ca limbă comună europeană, chiar şi acele activităţi referitoare la momente tradiţionale şi culturale ale oraşului Noci, deoarece elevii români deja au efectuat acel parcurs didactic lingvistic pe care elevii italieni îl vor realiza, în schimb, pe platforma Moodle, în următoarele luni, datorită materialelor auxiliare pe care le vor trimite profesorii şi elevii din România.
De asemenea, pentru a consolida competenţele referitoare la folosirea Platformei Moodle şi pentru a îmbunătăţi ITC în şcoală împreună cu didactica şi învăţarea care derivă din acestea, în următoarele luni se va efectua şi o competiţie culturală, tot pe platformă, referitoare la itinerariile istorice, artistice şi culturale efectuate, şi se vor realiza documentele de cooperare şi cu ajutorul instrumentelor WIKI, în timp ce se va continua producerea de materiale folositoare predării şi învăţării istoriei, biologiei, geografiei, chimiei şi artei.