Președintele PSD Gorj, deputatul Mihai Weber, a făcut o analiză a stadiului în care se află cele trei mari obiective pe care și le-a propus, împreună cu echipa sa, pentru dezvoltarea județului Gorj. Acesta a prezentat, într-o conferință de presă, cele trei proiecte și efectele benefice pe care le aduc Gorjului.
I Intrarea Ansamblului Brâncuși în UNESCO
Primul dintre obiectivele prezentate de Weber în conferința de presă de la sediul partidului a fost includerea Ansamblului Brâncuși de la Târgu Jiu în Patrimoniul UNESCO, care este, în prezent, îndeplinit.
„Primul dintre cele mai mari trei obiective ale mele și ale echipei PSD Gorj este intrarea Ansamblului Brâncuși în UNESCO, practic, o recunoaștere internațională a operelor celui care a fost titanul Brâncuși. Ce înseamnă pentru județul Gorj? O oportunitate uriașă de dezvoltare, o poziționare aparte a județului și a României, practic, pe harta internațională, pentru că asta înseamnă, pur și simplu, dezvoltare. Și, repet, recunoașterea internațională a operelor marelui Brâncuși”, a declarat deputatul Mihai Weber.
II. Construirea unui spital în județul Gorj
Cel de-al doilea obiectiv pe care deputatul Mihai Weber îl are în vedere este construirea unui nou corp de spital în județul Gorj.
„De ce? Pentru că, în Planul Național de Redresare și Reziliență, au fost făcute 49 de propuneri de a fi construite spitale în România. În toată Oltenia, nu a existat nici măcar o propunere. Deci, atenție, în toată Oltenia, nu numai în județul Gorj. Cu alte cuvinte, oltenii nu au nevoie de servicii medicale de înaltă calitate, în percepția celor de la USR și PNL, pentru că ei sunt cei care au scris și au trimis acele propuneri Comisiei Europene, pentru a fi construite noi spitale în România. Împreună cu Consiliul Județean, noi deja avem stabiliți indicatorii pentru acest spital și o să fac o promisiune, pe care am mai făcut-o – dar o s-o mai fac o dată, aici, astăzi – vom construi acest spital în Târgu Jiu, pe strada Progresului. Este un spital care are nouă etaje, cu heliport deasupra, pentru care, repet, s-au stabilit indicatorii tehnico-economici, și va fi unul dintre spitalele care vor fi construite în România acolo, în zonele și județele care au fost scoase de pe harta construirii de noi spitale, prin acest PNRR”, spune deputatul.
III. Construirea drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu
Cel de-al treilea obiectiv pe care și l-a propus Weber este „realizarea celei mai importante investiții de anvergură pentru dezvoltarea județului Gorj, drumul de mare viteză Craiova – Târgu Jiu”. Acesta a prezentet jurnaliștilor cele mai importante puncte ale „foii de parcurs” a drumului, cum a numit el seria de intervenții pe care le-a făcut în Parlament, la adresa Ministerului Transporturilor și rezultatele concrete pe care le-a obținut, pentru ca drumul să poată fi realizat.
„În momentul de față, această investiție este în execuție. Vorbim despre 47 de km de autostradă, pentru că, de la Craiova la Filiași, regimul este de autostradă, deci 47 de km pe raza județului Dolj și 62,7 km pe raza județului Gorj, cu regim de drum expres. Este un obiectiv pe care mi l-am asumat în urmă cu mulți ani și acum văd că încearcă mulți (și eu vreau să le mulțumesc liderilor politici locali și naționali, pentru că țin subiectul cald), dar încearcă să-și asume meritele acestei mari investiții pentru județul Gorj. Vreau să prezint doar o mică parte din foaia de parcurs a acestei investiții. De-a lungul timpului, am făcut numeroase interpelări miniștrilor Transportului, începând din 2014-2015, scoțând în evidență importanța acestei investiții pentru județul Gorj. Ultima interpelare făcută este din luna martie 2018. Pentru toți cei care vor să verifice, pe site-ul Ministerului Transportului și Camerei Deputaților, găsiți toate aceste interpelări și răspunsurile primite. Interpelarea din 2018 este făcută către Ministerul Transportului, în atenția domnului ministru Lucian Șova, ministrul de la acea vreme, în care spun, doar în câteva cuvinte, importanța realizării acestui drum, prin care cer modificare Master Planului de Transport, prin decalarea datei de realizare a drumului expres Craiova – Filiași – Târgu Jiu. Urmează, sigur, etapele și procedurile necesare, pentru ca această investiție să intre în realizare. Și anume, la sfârșitul lunii martie 2018, direcția de Investiții, Reglementări Tehnice și Autorizații de Construcție și Direcția Generală de Management și Strategie trimit către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA și către minister următoarele solicitări: „Referitor la interpelarea domnului deputat PSD Mihai Weber, privind modificarea Master Planului General de Transport, prin decalarea datei de realizare a drumului expres Craiova – Filiași – Târgu Jiu, vă rugăm să dispuneți analizarea solicitării și să ne comunicați punctul dumneavoastră de vedere privind soluționarea acesteia.” Iar Direcția Generală de Management și Strategie spune, cât se poate de clar, în concluzie – sigur, după analiză, portofoliu de proiecte cu finanțare nerambursabilă definită prin MPGT, acest Master Plan General de Transport al României (Programul Investițional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport pentru perioada 2021-2030, n.r.), deci spune, în concluzie, că, pe sectorul Filiași – Târgu Jiu, traficul se desfășoară pe câte o bandă de circulație pe sens, în prezent, volumul traficului înregistrat depășind capacitatea portantă a drumului și cu toate argumentele necesare. Și intervine și singura autoritate, CESTRIN-ul (Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică, n.r.) care face studiul de trafic, și care spune ce categorie de drum se pregătește și spune asa: „Analiză de principiu – posibilitatea demarării etapei de pregătire elaborare studiu de fezabilitate și proiect tehnic, pentru acest obiectiv, în actuala perioadă de programare, simultan cu pregătirea documentației specifice pentru accesarea finanțării nerambursabile a acestui drum, astfel ca obiectivul de investiții drum expres Craiova – Târgu Jiu să fie promovat spre execuție la debutul perioadei de programare 2021-2030, conform prevederilor MPGT”, deci acest Master Plan General de Transport. Este concluzia dată de Ministerul Transportului, de Direcția Generală de Pregătire și Monitorizare a Proiectelor, din 29.11.2018. Acestea sunt documentele oficiale, de când a plecat acest drum, pentru a fi trimis spre realizarea studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic și așa mai departe, până în prezent, când a fost scos la execuție. Asta ca să închidem gura celor care încearcă să bage capul în tablou, să-și asume anumite merite. Dar, de la mic la mare, pe oricine ai întreba, se știe că în acest proiect s-a implicat deputatul Weber”, a precizat Mihai Weber, care numește drumul de mare viteză Craiova – Târgu Jiu proiectul său de suflet.
De observat faptul că, deși inițial s-a plecat de la ideea că va fi drum expres, în întregime, așa cum se vede mai sus, în documentele prezentate de deputatul gorjean, în urma studiului de trafic final s-a stabilit că pe sectorul Craiova – Filiași este nevoie de drum cu regim de autostradă, ceea ce este chiar mai mult decât s-a sperat inițial.