Capcane ale PLANULUI SIMION

Președintele AUR, George Simion, care are nevoie de 200.000 de semnături pentru a-și depune candidatura la alegerile prezidențiale, colectează CNP-uri prin Planul Simion, o găselniță electorală plină de capcane. De asemenea, acesta speră să-și atragă voturi, sugerând celor care semnează cu el un contract, prin care promite locuințe ieftine și împrumuturi cu dobândă 0, că trebuie să-l voteze, dacă vor să aibă aceste beneficii. Contractul cu pricina are, de altfel, multe capcane, iată doar câteva dintre acestea:

Capcana 1 – Se folosește, în fals, termenul de „împroprietărire”, care înseamnă, de fapt, că primești gratuit o proprietate din partea Staului, deși restul frazei contrazice termenul folosit:

    Din textul contractului: „Împroprietărirea românilor prin facilitarea achiziției de către beneficiar a unei locuințe cu preț de achiziție începând de la 35 000 euro* (TVA inclus) prin PLANUL SIMION.”

    Potrivit DEX, „a împroprietări:  (Despre stat) A atribui cuiva drepturi de proprietate asupra unui teren agricol, a unui lot de casă, a unui imobil etc.”

    Capcana 2 Contractul condiționează obținerea facilităților promise de alegerea lui Simion ca președinte. Textul este în așa fel redactat, încât are două sensuri: contractul se suspendă, dacă Simion nu va fi ales președinte al României, în general vorbind, dar se poate înțelege și că contractul se suspendă dacă cel care-l semnează nu-l va alege pe Simion. Oricum, e de la sine înțeles că, cine se lasă atras în cursa de a semna contractul, l-ar vota pe Simion, în speranța că acesta va respecta contractul, dacă va câștiga alegerile.

    Din textul contractului: „Prezentul contract este încheiat sub condiția suspensivă a alegerii domnului George-Nicolae Simion ca Președinte al României în urma alegerilor din anul 2024.”

    Potrivit DEX: „Suspensiv: Care suspendă, care oprește punerea în execuție a unei dispoziții, a unei prevederi”

    Capcana 3- Un contract poate fi oneros, sau gratuit. Contractul gratuit este actul juridic cu titlu gratuit, prin care una dintre părți procură celeilalte un beneficiu, fără a obține în schimb un avantaj. Astfel de acte sunt, de exemplu, testamentul, renunțarea la moștenire, contractul de donație fără sarcini, sau contractul de comodat. Deci nu este cazul contractului lui Simion, care se numește „Contract de înscriere în Planul Simion”. Prin excludere, acesta poate fi doar un contract oneros. Potrivit legislației în vigoare, actele juridice cu titlu oneros sunt  definite  ca fiind acele acte  prin încheierea cărora, în schimbul obligațiilor asumate, fiecare parte urmărește să își procure un avantaj. Și, care poate fi avantajul vânat de Simion, în condițiile în care următorul citat: „Candidatul la alegerile prezidențiale din 2024, George-Nicolae Simion” apare în mod obsesiv, de-a lungul contractului.

    De prin presă adunate

    Iată câteva citate din presă, legate de acest subiect, PLANUL SIMION:

    „Mai toți economiștii au explicat, cu argumente, că economia liberă nu permite, pur și simplu, așa ceva și că partidul profită de naivitatea oamenilor și vrea doar să le colecteze datele personale – nume, CNP, adresă, telefon –  (cerință obligatorie la semnarea contractului de înscriere). Pe urmă, au arătat specialiștii, un astfel de plan nu e fezabil tocmai că distorsionează piața imobiliară (în practică, statul ar face, de fapt, dumping) și implementarea unui asemenea proiect e mult mai dificilă, de fapt.” (Panorama.ro)

    „George Simion, candidatul AUR la alegerile prezidențiale, a reușit să atragă atenția cu o promisiune tentantă: case și locuințe la prețul de 35.000 de euro, cu rate fără dobândă sau bani cash. Însă, se pare că această ofertă atractivă s-a dovedit a fi doar o iluzie. După ce promisiunea sa inițială a ridicat multe speranțe, bannerele de campanie ale lui Simion au fost schimbate peste noapte, afișând acum mesajul: „Locuințe la prețuri de producător pentru toți românii!”” (Puterea.ro) (noul banner îl absolvă pe Simion de promisiunile făcute în contract, toți dezvoltatorii vânzând „la preț de producător”, adică fără adaos pus de agenții, n.r.)

    „Candidatul promite că, ajuns președinte, va media construirea, de către Guvern, a 1.000.000 de locuințe colective (blocuri) la preț redus, începând de la 35.000 euro pentru apartament de 2 camere. Mai promite că va media adoptarea, de către Parlament, a unei scheme de subvenționare a dobânzilor pentru refinanțarea creditelor în desfășurare. Presupun că dacă suficienți oameni vor crede această abureală, dl. Simion nu va avea nicio problemă să prezinte listele cu 200.000 de semnături de susținere, că datele se strâng”, a explicat și Ovidiu Voicu, directorul executiv al Centrului pentru Inovare Publică, potrivit presshub.ro.

    Ce trebuie spus e că George Simiona are un PLAN bine pus la punct, conceput cu specialiști în marketing/publicitate/vânzări, care folosesc, printre multe alte trucuri, pe cele numite „produce plăcere” și „provoacă durere”, menite să atragă potențiali „clienți” în capcana de a semna contractul.