Banca Națională a României în parteneriat cu Child and Youth Finance International și Ministerul Educației Naționale a organizat în perioada 25 – 31 martie 2019 „Global Money Week – Săptămâna Mondială a Banilor”. Tematica acestui an a fost: ” Learn.Save.Earn.”.
La nivelul Agenţiei Gorj a BNR, au fost organizate 15 activităţi educaţionale, atât la sediul agenţiei, cât şi la unităţile de învământ, la care au participat peste 750 de elevi şi cadre didactice (410 din mediul urban şi 340 din cel rural) din ciclurile primar, gimnazial și liceal de la unități de învățământ din judeţele Gorj şi Mehedinți, respectiv: Şcoala Gimnazială „Alexandru Ştefulescu” Târgu Jiu, Liceul de Artă „Constantin Brăiloiu” Târgu Jiu, Şcoala Gimnazială „Constantin Săvoiu” Târgu Jiu, Colegiul Economic „Virgil Madgearu” Târgu Jiu, şcolile gimnaziale din Corcova, Broşteni, Dragoteşti, Corobăi.
Dezbateri
În cadrul acestor activităţi interactive, elevii au dezbătut cu reprezentanții BNR subiecte ce se încadrează în tematica propusă la nivel mondial de către Child and Youth Finance. Metodele formale şi nonformale de expunere au avut ca suport prezentări și materiale video legate de economisire, creditare, dobândă, inflaţie, istoria monedei naţionale, rolul şi funcţiile băncii centrale, fabricarea monedelor şi bancnotelor aflate în circulaţie şi elementele de siguranţă ale bancnotelor.
Pe parcursul acestei săptămâni, la activităţile educaţionale organizate nivelul sediului central, precum şi la nivelul reţelei teritoriale a BNR, au participat peste 10500 de elevi, dintre care 4665 din mediul urban și 5905 din mediul rural.
Proiectul ”Săptămâna Mondială a Banilor – 2019” este parte a campaniei globale de conștientizare a importanței banilor, la care participă țări de pe toate continentele. Acest demers are rolul de a crește nivelul de educație financiară al copiilor și tinerilor precum și cel al incluziunii financiare.
BNR a participat pentru al șaselea an consecutiv la programul Global Money Week.
Rozalia Bradu,
Agenţia Gorj a BNR