Viitorul învățământului în viziunea copiilor

Loading

Centrul Judeţean de Resurse si de Asistenţă Educaţională Gorj s-a alăturat Campaniei Globale pentru Educaţie, organizată în România de Organizaţia Salvaţi Copiii, împreună cu partenerii săi – Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională al Municipiului Bucureşti (inclusiv Centrul de Asistenţă Psihopedagogică al Municipiului Bucureşti), Centrul Romilor pentru Intervenţie Socială şi Studii „Romani Criss”,. Centrul Educaţia 2000+, Centrul pentru Educaţie şi Dezvoltare Profesională „Step by Step”, Asociaţia Ovidiu Rom, Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi –Învăţământ Preuniversitar şi Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ.

Specialiştii CJRAE Gorj au pus în dezbatere cu preşcolarii şi elevii viziunea acestora asupra viitorului învăţământului

În acest an, la nivel internaţional, sub sloganul „Educaţie pentru Toţi!”, Campania Globală pentru Educaţie pune accentul pe finanţarea educaţiei, scoțând în evidenţă obligaţia autorităţilor din toate ţările lumii de a aloca mai multe resurse pentru realizarea obiectivelor „Educaţie pentru toţi”, până în anul 2015.

„Lecţia pentru Toţi” la Biblioteca Judeţeană
Marţi, 20 aprilie 2010 a avut loc „Lecţia pentru Toţi!”, eveniment derulat simultan în şcoli din lumea întreagă, al cărui obiectiv ambiţios este de a depăşi recordul mondial ca numar de participanţi, înregistrat de Campania Globală pentru Educaţie în anul 2008 inclusiv prin aportul şcolilor din Romania. În Gorj, ,,Lecţia pentru toţi” s-a desfăşurat la Biblioteca Județeană ,,Christian Tell” şi a fost coordonată de Natalia Mihai, director al Centrului Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Gorj şi de Daniela Șcheau, Sonia Gorun, Nicoleta Popescu şi Claudia Crăciunescu, profesori consilieri la Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică Gorj. În vederea pregătirii acestei lecţii, reprezentanţii Centrului Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică Gorj s-au deplasat în instituţiile de învăţământ preşcolar, primar, gimnazial şi liceal pentru a colecta informaţii şi materiale care să reflecte opinia copiilor referitoare la: costurile educaţiei, modul cum resimt ei impactul măsurilor adoptate de autorităţi cu privire la finanţarea educaţiei şi modul în care pot participa la luarea deciziilor privind alocarea fondurilor. Prin compuneri, desene, eseuri, afişe, mesaje adresate autorităţilor, elevii au susţinut nevoia ca educaţia să fie corespunzător finanţată, astfel încât fiecare copil din România să poată merge la şcoală şi să obţină rezultate bune, indiferent de situaţia materială a familiei sale.
La acest eveniment au fost invitaţi să participe elevi, cadre didactice, personalităţi publice care sunt direct interesate şi se simt responsabile de asigurarea accesului la educaţie ca drept universal recunoscut fiecărei persoane.

Şcoala ideală văzută de elevi
Vă prezentăm câteva dintre opiniile elevilor participanţi la campanie referitoare la cum ar arăta în viziunea lor şcoala ideală:
,,(…)Într-o şcoală ideală cărţile ar trebui să fie gratuite pentru toţi copiii întrucât există elevi ai căror părinţi nu au posibilitatea să le cumpere. Să existe dulăpioare pentru fiecare elev în care să ne ţinem lucrurile necesare la şcoală(…).”
,,(…)Pentru mine o şcoală ideală ar fi înconjurată de mulţi copaci şi multe spaţii verzi. Astfel, elevii ar putea îngriji florile şi pomii şi ar învăţa să preţuiască şi să ocrotească natura. Desfăşurând şi activităţi în aer liber, copiii s-ar dezvolta mai sănătos şi s-ar crea legături mai puternice între ei, dar şi între ei şi profesori(…).”
,,(…)Aş dori să avem o grădină cu fructe şi cu legume lângă şcoală , iar în magazia de lemne, care acum este goală, să creştem animale, să învăţam să le îngrijim, apoi să le vindem, iar cu banii obţinuţi să construim un ştrand pentru toţi copiii(…).”
,,(…)De multe ori mă gândesc că ar trebui introdusă o oră în care fiecare elev să poată să compună, să cânte sau să deseneze ceva , astfel descoperindu-şi talentele artistice şi totodată exprimându-şi durerile sau satisfacţiile sufleteşti(…).”
,,(…)Posibilitatea de a avea la şcoala o sală de fitness îmi surâde de asemenea, fiind o oportunitate de relaxare şi pentru elevii fără posibilităţi materiale(…).”
,,(…)Într-o şcoală ideală există respect reciproc şi colaborare între elevi şi între elevi şi profesori , elevii au o ţinută decentă, există centre de informare, lecţii atractive, programe şcolare şi manuale aerisite(… ). “
,,(…)Table magnetice, mobilier ergonomic, aparatură audio-video, laboratoare dotate corespunzător pentru activităţi practice, profesori bine pregătiţi, elevi respectuoşi şi dornici de învăţătură înseamnă pentru mine o şcoală ideală(…).”