Povestea Brandului începe cu sigla

Loading

Sigla este reprezentarea grafică a identităţii companiei. Este o compoziţie ce poate cuprinde simboluri grafice, ilustraţie şi/sau caractere tipografice, imagini fotografice. Sigla trebuie să atragă atenţia şi să lase o impresie pozitivă, sa creeze o imagine unică, distinctă şi uşor de recunoscut, să reflecte ceea ce caracterizează şi reprezintă compania, să promoveze un sentiment de autenticitate, stabilitate, încredere şi  profesionalism.

Construirea brandului şi respectarea promisiunilor sunt secretele succesului
Construirea brandului şi respectarea promisiunilor sunt secretele succesului

O marcă puternică reprezintă un capital important, un avantaj concurenţial însemnat; strategia adoptată trebuie să asigure dezvoltarea şi valorificarea eficientă a mărcii.
Sigla nu este doar o creaţie comunicaţională, ci şi activul cel mai important al unei firme, respectiv argumentul cel mai puternic de vânzare.
Marca reprezintă principalul motor al societăţii de consum. Un studiu realizat de revista Advertising Age în 2001 arăta că valoarea de marcă pentru marile companii multinaţionale este mai importantă decât am putea crede: Coca-Cola – 59%; Mc Donald`s – 64%; Kodak – 60%; Disney – 61%.
Sloganul. Fără un slogan, e ca si cum ai pierde 30% din valoare firmei tale. Astfel, un brand se construieşte şi conţine urmatoarele:
– Logo. O imagine reprezentativă domeniului pe care activezi, imagine atrăgătoare şi uşor de ţinut minte. Omul, când va vedea semnul respectiv, va ştii ce înseamnă.
– Slogan. După cum am spus, un brand nu prea există fără slogan. Când auzi „Fără egal” unde te duce cu gandul? La REAL, supermarketuri care au avut o campanie de promovare foarte reuşită.
– Pagina web de calitate. Si un SEO (optimizare pentru motoarele de căutare) de calitate, pentru a ajunge la publicul target.

Brandul este o promisiune ţinută!
Brandul este concepţia consumatorului despre afacerea ta! El există doar în mintea consumatorului şi e format din totalitatea percepţiilor sale referitoare la un produs, serviciu sau o firmă.  Consumatorii nu cumpără doar un produs fizic, ci şi imaginea asociată cu acesta – cum ar fi putere, bogaţie, sofisticare si, mai important, identificare şi asociere cu alţi utilizatori ai aceluiasi produs. Cheia către un brand de succes este identificarea cu imagini puternice şi întărirea lor prin comunicări succesive. Un brand se creează cu fiecare decizie care se ia în firmă. Este felul cum arată angajatii, ceea ce spun, politica firmei, comportamentul angajaţilor, calitatea produselor şi serviciilor, etc.
Un brand puternic e recunoscut imediat, e asociat cu imagini pozitive şi e, aproape totdeauna, unic printre mărcile concurente.
Brandurile sunt create pentru consumatori. Produsele şi serviciile au succes, dacă acţionează constant, coerent şi omogen, în vederea obţinerii notorietăţii, totul pornind de la o viziune clar exprimată şi dorinţa de a o transpune în viaţă. Logo-ul, ambalajul, scrisoarea cu antet, semnele şi culorile asociate cu un brand semnalizează şi confirma existenţa brandului, viziunea, personalitatea  şi valorile lui, iar standardele de identitate reglementează modul de manifestare al acestuia. Maşinile agenţilor de vânzări, umbrelele pentru terase, papetaria de birou, deschizatoarele de sticlă, scrumierele, bannerele şi multe altele fac parte din lumea bradului, care ajută la semnalizarea şi percepţia lui unitară, constantă şi coerentă.

Respectarea promisiunii, esenţială
În economia modernă, brandul este cel ce face diferenţa dintre o afacere de miliarde de euro şi una de cartier, la limita supravieţuirii. Un brand este o colecţie de elemente intangibile: idei, sentimente, asocieri de cuvinte.
Aveţi nevoie de o siglă, un slogan, un site. Aveţi nevoie de reclame în presa scrisă, la radio şi Tv şi pe panouri stradale. Şi, foarte important, încercaţi să asociaţi brandul de o acţiune civică, sau de o organizaţie non profit.
Trebuie să mai ştiţi că un brand câştigător trebuie să îndeplinească 8 criterii: să reprezinte produsul sau compania, să fie uşor de pronunţat, să poată fi protejat legal, să poată fi ţinut minte uşor, să poată fi uşor recunoscut, să atragă atenţia, să se distingă foarte clar de concurenţă, să prezinte eficient beneficiile produsului sau serviciilor. Nu uitaţi că un brand este, de fapt, o promisiune făcută clienţilor. Oricât de multă promovare aţi face brandului, dacă acesta nu-şi respectă promisiunea, nu are şanse de reuşită.
Continuăm povestea Brandului cu elemente cheie în alegerea siglei şi a sloganului în numărul următor.